עולם יישוב הסכסוכים הוא עולם שמציע כמה וכמה אפשרויות ודרכים שבהן ניתן לצעוד על מנת לפתור בעיות ומחלוקות. ביניהן ניתן למצוא הליכי גישור עסקי, בוררות עסקית, משא ומתן ועוד. בוררות עסקית היא אחת מהשיטות הבולטות ביותר מבין כל אלו, משום שהיא מביאה איתה לא מעט יתרונות שכל בעל עסק, בעיקר אם הוא בעלים בשותפות, יכול להנות מהם בצורה חד משמעית ומובהקת. אז למה לבחור בבוררות עסקית על פני השיטות האחרות? כל המידע כאן בפנים.

בוררות עסקית – שמישהו אחר יחליט במקומכם

חלק מהשותפים העסקיים יודעים שגם בזמן מחלוקת הם ידעו כיצד להתנהל בצורה טובה האחד עם השני, ולפתור את הבעיות שיתעוררו ביניהם באופן עצמאי, אבל חלק מהם דווקא לא בטוחים ב-100% מה יקרה ביום שבו תתעורר מחלוקת, ואיך בדיוק היא תיפתר. שותפים עסקיים שחוששים שברגע האמת הם לא יוכלו להתמודד עם המחלוקת ועם מציאת הפתרון לה באופן עצמאי, יכולים לפנות להליך של בוררות עסקית.

במסגרת ההליך של בוררות עסקית, יצטרף אל שני הצדדים בורר עסקי, שתפקידו יהיה לשמוע את הטענות ודרכי הפתרון המוצעות על ידי כל אחד מהצדדים, ובסופו של דבר, לגבש את ההחלטה לגבי הדרך הטובה ביותר בעיניו. שני הצדדים מחויבים מבעוד מועד להסכים לכל החלטה שתתקבל על ידי הבורר, לכבד אותה, ולפעול על פיה מאותו הרגע והלאה.

אף אחד לא מבטיח שתאהבו את ההחלטה של הבורר

נקודה שחשוב מאוד לקחת בחשבון היא שלא בטוח שהחלטתו של הבורר תצודד דווקא בצד שלכם, אלא תבחר דווקא בדרכו של הצד השני. לכן, עוד לפני שאתם ניגשים להליך של בוררות עסקית, חשוב להבין שהיא יכולה להוביל לא רק למימוש הצד הטוב בעיניכם, אלא גם למימוש הצד שאליו אתם פחות מתחברים, ואתם תצטרכו לפעול על פיו גם אם הוא נדמה לכם כפחות טוב עבורכם.

אצלנו במרכז הישראלי לגישור ובוררות תוכלו למצוא הליכים מקצועיים של בוררות עסקית, שילוו על ידי בוררים איכותיים, בעלי ניסיון ובעלי כושר מצוין לקבלת החלטות שיעשו אך ורק טוב לעסק שלכם.

כתבות נוספות

11.09.2023
גישור עסקי בעולם המודרני
22.12.2022
בית המשפט העליון מצופה לחזק את שיטת הבוררות
19.10.2022
האם הליכי גישור יכולים להציל את חיי הנישואין שלכם?