רכישת נכס היא מעמד מרגש ביותר, והיא בדרך כלל מעידה על הגעה להישג אישי או עסקי מרשים במיוחד. בין אם מדובר על נכס למגורים ובין אם על נכס להשקעה, נכס משרדי וכו', את הרכישה יש לבצע תוך חתימה על הסכם מכר – הסכם שמעגן את כל התנאים בין שני צדדי העסקה – מוכר הנכס וקונה הנכס. היות והסכם מכר יכול לעשות לכם הרבה סדר ולמנוע הרבה בעיות בעתיד, החלטנו לספר לכם קצת יותר עליו ועל המשמעות שלו בזמן הרכישה ואחריה.

הסכם מכר – מה הכוונה?

אם תחשבו על זה, כמעט בכל מעמד בחיים שלכם אתם חותמים על חוזה כלשהו. אם אתם שוכרים דירה – אתם חותמים על חוזה השכירות שכולל תאריכים, תשלומים וכו'. אם אתם מתחילים לעבוד במקום עבודה חדש – אתם חותמים על חוזה עבודה שבתוכו מפורטים כלל תנאי העבודה שלכם, המחויבויות, הזכויות שלכם ועוד. בהתאם, גם הסכם מכר בא במטרה לפרט בצורה מסודרת את כל פרטי העסקה, את המחויבויות של כל אחד מן הצדדים, תשלומים, כתובות וכל מה שקשור בנכס שנמכר על ידי צד אחד ונרכש על ידי הצד השני.

מדוע הסכם מכר הוא חשוב כל כך?

ברגע ששני הצדדים חותמים על הסכם מכר, כל אחד מהם מצהיר כי הוא מודע לזכויות והחובות שלו ומתחייב לעמוד בהן. במידה ולא יהיה כך, כל אחד מהצדדים מודע להלשכות שיהיו לעניין, ויצטרך לפצות את הצד השני בסכום כסף, פעולה מסויימת וכו'.

בהיעדר הסכם מכר עלולות לעלות מחלוקות רבות בין הצדדים, אי הסכמות שיובילו לפיצוץ העסקה, ולעיתים אף מצבים של סכסוך שיוביל להליך כמו גישור, בוררות או אפילו תביעה בבית המשפט.

בהיעדר הסכם מכר – המרכז הישראלי לגישור ובוררות נמצא כאן בשבילכם

אם לא חתמתם על הסכם מכר והגעתם למצב של מחלוקת ביניכם לבין הצד השני, אתם מוזמנים לפנות אלינו בהקדם. אצלנו במרכז תוכלו למצוא הליכי יישוב סכסוכים שונים ומגוונים שיוכלו להביא את המחלוקת לסיומה, אז צרו איתנו קשר ונשמח לסייע.

כתבות נוספות

11.09.2023
גישור עסקי בעולם המודרני
22.12.2022
בית המשפט העליון מצופה לחזק את שיטת הבוררות
19.10.2022
האם הליכי גישור יכולים להציל את חיי הנישואין שלכם?