כל אחד ואחת מאיתנו מצאו את עצמם לפחות פעם בחיים בשיתוף פעולה. שיתופי פעולה יכולים להתרחש בכל מיני מישורים – שיתופי פעולה זוגיים, שיתופי פעולה עסקיים, שיתופי פעולה עם השכנים שלנו ועוד. שיתופי פעולה יכולים להסתיים בתוצאות מעולות שימשיכו לאורך זמן, אך הם גם עלולים בהחלט לעלות על שרטון ולמצוא את עצמם מתפרקים. שיתופי פעולה שמתפרקים זקוקים לפתרון על מנת שכל צד יוכל להמשיך בדרך שלו, אך לא בכל המקרים ניתן להגיע לפתרון באופן עצמאי על ידי שני הצדדים. מה עושים? ובכן, בוררות היא בהחלט אפשרות מצוינת במקרה הזה.

מה זה בכלל בוררות?

בוררות היא למעשה תהליך שבמהלכו שני הצדדים עומדים בפני בורר, מסבירים לו את טענותיהם, מציגים לו את עדויותיהם ומגישים לו את ראיותיהם. בסוף התהליך הבורר יהיה זה שיחליט עבור שני הצדדים על המשך הדרך שלהם מעתה והלאה, ועל שני הצדדים יהיה לקבל את החלטתו ולבצע אותה.

מי הוא הבורר?

הבורר שיעמוד במרכז הקונפליקט יהיה אדם שנבחר על ידי שני הצדדים, כזה ששניהם מרגישים בטוחים בנוכחותו וסומכים עליו שיקבל את ההחלטה על פי שיקולים אובייקטיבים שאינם תלויים בדבר מלבד הנימוקים שהצדדים יציגו בפניו.

למה דווקא בוררות?

קיימות כמה דרכים ליישב סכסוכים שצצים בין שני צדדים. בין היתר, ניתן גם לגשת לתהליך של גישור או לפתוח תביעה בבית המשפט ולתת לו להחליט בעניין הצדדים. היתרון בבוררות הוא שמדובר על תהליך קצר יחסית שאורך לא יותר מכמה ימים או שבועות, זאת כמובן לעומת דיונים בבית המשפט שעלולים להיארך זמן רב של חודשים ואפילו שנים.

בנוסף, יתרון נוסף ומשמעותי בתהליך הבוררות הוא ששני הצדדים יכולים לבחור את הבורר יחד, כך שאין כאן חשש להטיית כף המאזניים לטובת אחד הצדדים.

איך אפשר לבחור בורר?

הבורר יכול להיות כל אדם שנבחר על ידי שני הצדדים. הוא יכול להיות איש מקצוע שמגיע מאותו עולם תוכן של הצדדים, והוא יכול להיות אדם שהם נותנים בו אמון מלא וללא רקע מקצועי כלשהו.

כתבות נוספות

11.09.2023
גישור עסקי בעולם המודרני
22.12.2022
בית המשפט העליון מצופה לחזק את שיטת הבוררות
19.10.2022
האם הליכי גישור יכולים להציל את חיי הנישואין שלכם?