מחקרים רבים מראים שסטרס ולחץ הם הגורמים העיקריים לרוב הבעיות הפיזיות והרגשיות. כאשר אתם מסוכסכים עם חברים, משפחה או אפילו קולגה במסגרת העבודה שלכם, זה יכול לגרום לכם ללא מעט לחץ נפשי. לכן, אנו ממליצים לכם להסתכל על גישור כדרך חיים. בעזרת הבנה של מהו גישור ואיך הוא תורם לנו בחיי היום יום תוכלו לבחור בצורה מודעת איך אתם מתקשרים עם בני אדם קרובים אליכם ולחיות שגרת חיים עם רמות סטרס נמוכות יותר.

מהו גישור ואיך הוא מבוצע?

גישור הוא למעשה צורת תקשורת שמתוארת כאקט של בוררות. כאשר אתם נעזרים בצד שלישי על מנת לפתור מחלוקות, למצוא דרכים שונות שניתן להתפשר עליהן וכך למנוע סכסוכים ביניכם לבין הצד השני.

לרוב הצד השלישי הוא צד אובייקטיבי לחלוטין היכול לבחון את המצב לעומק ולהסתכל על שני הצדדים באובייקטיביות. הצד השלישי יוכל לתת לכם תובנות חדשות לאיך אתם יכולים להתנהל ולעזור לכם לפתור בעיות וסכסוכים שלפעמים קיימים שנים על גבי שנים.

במה גישור עוזר?

סכסוכים ומריבות עלולים לגלוש לנתק ואיבה בין אנשים שפעם היו חברים או אפילו משפחה. סכסוכים מהסוג הזה תופסים לא מעט מקום בחיים שלכם ובתחושות שאתם מרגישים כלפי אותו צד שני. בנוסף, יכול אותו סכסוך להשפיע על צדדים נוספים במערכת ולפגוע באנשים נוספים שמלכתחילה לא אמורים היו להפגע. כמו כן, גישור יכול לעזור גם במצבים של אי הסכמה בתוך חברות גדולות או קטנות ובכך לקדם לא רק את הקשר האישי שלכם אלא גם את האינטרסים של החברה בה אתם עובדים.

לסיכום, אנו במרכז הישראלי לגישור ובוררות רואים את הגישור כדרך חיים. דרך זו יכולה רק לתרום לחייכם ואפילו להפוך אותם ליותר קלים ושלווים עבורכם. הפתרונות שמגשרים מקצועיים יכולים להקנות לכם הם פתרונות יצירתיים שככל הנראה לא הייתם מגיעים אליהם לבד. כמו כן, במצבים בהם האגו משתלט, הוספת צד שלישי יכולה רק לעזור לכם להתמודד עם הסכסוך הקיים ובזכות כך להשאיר אותו בעבר.

כתבות נוספות

11.09.2023
גישור עסקי בעולם המודרני
22.12.2022
בית המשפט העליון מצופה לחזק את שיטת הבוררות
19.10.2022
האם הליכי גישור יכולים להציל את חיי הנישואין שלכם?