בעולם העסקים המהיר והאינטנסיבי כיום, סכסוכים ומחלוקות הם בלתי נמנעים. כאשר מתעוררות מחלוקות בין גורמים במגזר העסקי הרי שמציאת פתרון אופטימלי הופכת להיות קריטית. ליטיגציה מסורתית בבתי המשפט יכולה להיות יקרה עד מאוד, לגזול זמן רב מהצדדים, ולסחוט רגשית את כל המעורבים בסכסוך לרבות את הסובבים אותם.

כאן בדיוק נכנס לתמונה הגישור העסקי, המציע אלטרנטיבה יעילה ואפקטיבית צדדים לפתרון הסכסוך מחוץ לכתלי בית המשפט.

גישור עסקי הוא תהליך של יישוב סכסוכים המערב צד שלישי ניטרלי, המכונה מגשר, המאפשר תקשורת ומשא ומתן בין הצדדים המסוכסכים. המגשר אינו בעל סמכות להכריע בעניין אלא רק מסייע לצדדים להגיע להסדר מוסכם. בניגוד להליכים משפטיים, אשר לעיתים קרובות עלולים להסלים ולפגוע קשות במערכות יחסים עד כדי הגעה למצבים בלתי הפיכים, הגישור מתמקד במציאת מכנה משותף בין הצדדים והאינטרסים שלהם והגעה לפתרונות מועילים ונכונים לשני הצדדים.

הצדדים המסוכסכים צפויים להפיק תועלת רבה מהגישור העסקי. כאשר מתמודדים עם מחלוקת, הצדדים לעתים קרובות רוצים פתרון שלא רק מטפל בדאגות המשפטיות שלהם, אלא גם משמר את היחסים העסקיים המתמשכים שלהם. הגישור העסקי מאפשר להם להשתתף באופן פעיל בתהליך קבלת ההחלטות, ומעניק להם תחושה של שליטה ובעלות על התוצאה. גישה שיתופית זו מטפחת סביבה חיובית ובונה יותר, וסוללת את הדרך להזדמנויות עסקיות ושותפויות עתידיות.

כמו כן, הגישור העסקי מעניק לצדדים סודיות ופרטיות. בניגוד להליכים בבית המשפט, שהם פומביים, הליך הגישור הוא חסוי. הדבר מאפשר ללקוחות לדון בפתיחות באינטרסים שלהם מבלי לחשוש מפגיעה במוניטין או בחשיפת מידע עסקי רגיש. סודיות היא בעלת ערך רב במיוחד בתעשיות תחרותיות מאוד כגון בתעשיית היי-טק, שבהן שמירה על יתרון תחרותי היא בעלת חשיבות עליונה.

בנוסף ליעילותו ולסודיותו, הגישור העסקי מקדם גם פתרון בעיות יצירתי. תפקידו של המגשר הוא לאפשר תקשורת פתוחה וכנה בין הצדדים, ולעודד אותם לבחון פתרונות חדשניים שלרב אינם זמינים בהתדיינות המסורתית. על ידי חשיבה מחוץ לקופסה והתחשבות באינטרסים של כל הצדדים המעורבים, גישור עסקי מוביל לתוצאות משביעות רצון לשני הצדדים.

לסיכום, הגישור העסקי מציע אלטרנטיבה יעילה ויצירתית להליכים המשפטיים המסורתיים ויש בו כדי להוביל לפתרון סכסוכים תוך כדי חסכון בעלויות, חסכון בזמן ומתן מענה יצירתי ושלם לכלל הצדדים המעורבים.

לפרטים נוספים צרו עימנו קשר:

https://crc-israel.org/contact/

כתבות נוספות

11.09.2023
גישור עסקי בעולם המודרני
22.12.2022
בית המשפט העליון מצופה לחזק את שיטת הבוררות
19.10.2022
האם הליכי גישור יכולים להציל את חיי הנישואין שלכם?