מבצעים עסקה בנדל"ן? האם זוהי הפעם הראשונה שאתם רוכשים נכס חדש? האם מדובר על קרקע, שטח, דירה או משרד? בכל אחד מהמקרים האלו – הסכם מכר הוא הסכם שכדאי שתכירו. מדובר על הסכם שמהווה חלק בלתי נפרד מכל עסקת נדל"ן שהיא, ואי חתימה עליו היא לא חוקית בעליל. בואו להכיר קצת יותר את ההסכם שלא רק שאסור לוותר עליו, אלא מומלץ וכדאי לחתום עליו כדי להגן על עצמכם בשלב כמה שיותר מוקדם.

הסכם מכר – מה זה בכלל?

הסכם מכר הוא הסכם שנלווה לכל עסקת נדל"ן שתבצעו. במסגרת ההסכם מעוגנים כל הסעיפים, התנאים, התמורות והפרטים הרלוונטים לעסקה, והוא המסמך המשפטי שנותן תוקף להעברת הזכויות על הנכס, השטח או הקרקע מהמוכר אל הקונה.

בהתאם, ניתן להבין שהסכם מכר הוא הסכם שכולל את כל הפרטים החשובים של העסקה, כדי לפרט בצורה מדויקת את הזכויות וכן את החובות המוטלות על כל אחד מהצדדים, ולהגן עליהם מפני מקרים שונים ועתידיים. בהתאם, במקרה הצורך יכולים הצדדים להשתמש בהסכם מכר במידה ואחד מתנאיו או סעיפיו מופרים, ולתבוע את הצד השני.

מה מפורט במסגרת הסכם מכר?

הסכם מכר כאמור מפרט לא מעט תנאים וסעיפים, וכחלק מהם ניתן למצוא את התיאור של הנכס הנמכר, כולל תתי פרטים כמו גוש, חלקה, שטח, מספר הקומה ועוד, כל ההצהרות וכל ההתחייבויות של מוכר הנכס אשר מפרטות מצב משכנתאות במידה ונלקחו כאלו, תשלומי מיסים, פגמים שונים ועוד, תאריכי מסירה, מספרי תעודות זהות ופרטים אישיים של כל אחד מהצדדים המעורבים בעסקה ועוד.

מה קורה בהיעדר הסכם מכר?

לצערנו היעדר הסכם מכר הוא אינו מקרה נדיר, שכן לא מעט אנשים לא מכירים את ההסכם הזה, לא יודעים שהוא קיים ונופלים קורבן למוכרים נוכלים. בנוס, בחלק מהמקרים הסכם מכר נכתב שלא כמו שצריך, ואז בעת צרה לא ניתן להשתמש בו בצורה האידיאלית. מקרים כאלו יכולים להגיע להליך משפטי בבית המשפט, או להבדיל להסתיים במסגרת הליכי יישוב סכסוכים כמו גישור, בוררות ועוד. צרו קשר עם המרכז שלנו לקבלת פרטים נוספים.

כתבות נוספות

11.09.2023
גישור עסקי בעולם המודרני
22.12.2022
בית המשפט העליון מצופה לחזק את שיטת הבוררות
19.10.2022
האם הליכי גישור יכולים להציל את חיי הנישואין שלכם?