עולם הנדל"ן במדינת ישראל הוא אחד מהעולמות הכי גדולים, בולטים ובעלי נוכחות. מדינת ישראל היא מדינה שנמצאת בבנייה מתמדת, במיוחד בשנים האחרונות בהן היא מקבלת תנופה אדירה בכל איזוריה – החל מהצפון הרחוק, דרך המרכז התוסס ועד הדרום השומם, ויותר ויותר אנשים בוחרים להשקיע בנכסים ולעשות עסקאות נדל"ן שונות. לצערנו, עולם הנדל"ן גם מביא איתו לא מעט מחלוקות בין כל מיני גורמים שקשורים בעסקה – בין אם אלו הרוכשים והקבלן, הרוכשים וחברת השיווק של פרויקט הנדל"ן ועוד, ובהתאם מוצעות כל מיני דרכים ליישוב המחלוקת – החל מגישור נדל"ן ועד תביעות בבתי המשפט השונים. היום נעלה יחד את השאלה האם גישור נדל"ן עדיף על תהליכים משפטיים, אז בואו ננסה יחד להבין את התשובה.

גישור נדל"ן – חסכון בזמן ובאנרגיות

לא כל אי הסכמה יכולה להגיע לכדי גישור נדל"ן, שכן קיימות מחלוקות שהן גדולות מאוד, מפלגות מאוד ולא מותירות את הצדדים בכל קשר שמאפשר שיח נורמטיבי, נעים ומכבד. לכן, מראש חשוב לומר שגישור נדל"ן יתאים יותר למחלוקות שעולות בין צדדים שמצליחים לשמור על רמת שיח הוגנת ומכבדת, ויודעים שגישור נדל"ן יכול בהחלט להספיק להם לכדי מציאת פתרון משותף, טוב ויעיל.

גישור נדל"ן הוא ההליך הכי קצר וחסכוני, הן מבחינת כסף והן מבחינת אנרגיה, שניתן לגשת אליו כשעולה מחלוקת בין הצדדים. בתי המשפט ידועים בזמן הממושך שלהם בטיפול במגוון תיקים ודיונים – טיפול שיכול להתפרש גם על פני חודשים ארוכים ולעיתים אף שנים ארוכות. לעומת זאת, גישור נדל"ן יכול להסתיים תוך מספר ימים ספורים, ולחסוך הרבה עוגמת נפש לאורך הדרך.

גישור נדל"ן יכול להוביל לתוצאות מעולות ובהסכמה

הבדל נוסף ומשמעותי שעומד כיתרון לגישור נדל"ן לעומת הליכים משפטיים שונים הוא עצם העובדה שבמסגרת גישור נדל"ן הצדדים בעצמם מגיעים לפתרון שיסיים את המחלוקת, זאת בזמן שהליך משפטי יוביל לפתרון שייקבע על ידי השופטים.

לסיכום, אם אתם מחפשים לעבור הליך גישור נדל"ן בצורה מקצועית וטובה, אנחנו במרכז הישראלי לגישור ובוררות מזמינים אתכם להגיע אלינו ולקבל מאיתנו את הסיוע הדרוש לכם.

כתבות נוספות

11.09.2023
גישור עסקי בעולם המודרני
22.12.2022
בית המשפט העליון מצופה לחזק את שיטת הבוררות
19.10.2022
האם הליכי גישור יכולים להציל את חיי הנישואין שלכם?