הליכי גישור הם כאלו שידועים בתור הליכים סולידים ונעימים, באופן יחסי, ליישוב סכסוכים. אל הליך הגישור ניגשים אנשים שמתקיימת ביניהם מערכת יחסים מכל סוג שהוא – יחסי שכנות, יחסים זוגיים, יחסים עסקיים ועוד, והתעוררה ביניהם מחלוקת שהם אינם מצליחים לפתור באופן עצמאי. היות והליך הגישור הוא כזה שפונה ללא מעט סוגים של מערכות יחסים, יצאנו לבדוק האם גישור עסקי מתנהל בצורה שונה מאשר כל מיני סוגים אחרים של גישור. היום חזרנו עם התוצאות שיעזרו לכם לקבל החלטה לגבי האם ההליך מתאים גם לפתרון המחלוקת האישית שלכם, אז קדימה – בואו נתחיל.

גישור עסקי – אותו המהלך עם אופי קצת שונה

מהלכים של גישור מתבססים בדיוק על אותו הרעיון: הצדדים שביניהם מתקיימת המחלוקת מגיעים אל שולחן הדיונים, שאליו מצטרף גם צד ג' – המגשר. המגשר תפקידו להאזין לטענותיהם של שני הצדדים, ולשמור על ניטרליות מוחלטת לאורך כל הדיון. אחרי שכל אחד מהצדדים הציג את טענותיו, יהיה על המגשר להציג בפני הצדדים את ההשלכות שעשויות להיות לכל פתרון שייבחר, אולם הבחירה תיוותר בידיהם של שני הצדדים בלבד, מבלי שהמגשר יתערב ויביע את דעתו.

הליך של גישור עסקי עובד בדיוק באותה הצורה, רק עם אופי ספציפי שמתאים למחלוקות עסקיות. בין היתר, גישור עסקי יכול לעסוק בנושאים שונים, כמו כספים, התנהלות מול עובדים, תשלומים, ספקים, אופן ניהול העסק ועוד.

האם גישור עסקי באמת יכול לעזור?

הליך של גישור עסקי לא רק שיכול לעזור, אלא אף יכול לשנות את פני הדברים מן הקצה אל הקצה, ולעזור לשני הצדדים להמשיך בדרך המשותפת שלהם בצורה הרבה יותר טובה מזו שהיתה קודם לכן. עצם העובדה שהצדדים עצמם הם אלו שמקבלים את ההחלטה לגבי המשך הדרך שלהם, עוזרת להם לעבוד יחד בשיתוף פעולה, בנוכחותו של גורם נוסף שמסייע לאורך תהליך קבלת ההחלטה.

אצלנו במרכז הישראלי לגישור ובוררות תוכלו למצוא מגשרים מקצועיים ומנוסים, שיוכלו לסייע לכם בהליך גישור עסקי שאליו אתם מעוניינים לפנות. צרו איתנו קשר בהקדם ונשמח לעמוד לרשותכם!

כתבות נוספות

11.09.2023
גישור עסקי בעולם המודרני
22.12.2022
בית המשפט העליון מצופה לחזק את שיטת הבוררות
19.10.2022
האם הליכי גישור יכולים להציל את חיי הנישואין שלכם?