הליכי יישוב סכסוכים הם חלק בלתי נפרד מהחיים של כל אחד ואחת מכם. גם מבלי שאתם מודעים לכך ונותנים להם את שם הכותרת הזה, אתם נתקלים לא פעם במצבים שבהם אתם צריכים לפתור מחלוקות ואי הסכמות ביניכם לבין צדדים נוספים, כמו בן או בת הזוג שלכם, השותפים העסקיים שלכם ועוד. היות ומחלוקות הן חלק בלתי נפרד מהחיים, כדאי לדעת האם הליך בוררות יכול להיות יעיל לכולם, או שלא בהכרח. יצאנו לבדוק את השאלה הזו וחזרנו עם כל התשובות הרלוונטיות.

הליך בוררות הוא הליך שצריך להסכים לו

הליך בוררות הוא הליך שבמסגרתו שני הצדדים ישבו לדיון יחד עם גורם נוסף שיהווה צד ג' לעניין – הבורר. הבורר יהיה זה שיאזין לטענותיו של כל אחד מהצדדים, ישקול את דרכי הפתרון המוצעות על ידי כל אחד מהם, ובהתאם יוכל לקבל החלטה באשר לדרך הפתרון שאותה הם יצטרכו ליישם מאותו הרגע והלאה.

לכן, הליך בוררות הוא דבר שמצריך את הסכמת שני הצדדים. בחלק מהמקרים, לא יסכימו הצדדים או אחד מהם שמישהו חיצוני למחלוקת יהיה מי שיקבע את דרך הפתרון הנבחרת, ולכן במצבים כאלו הליך הבוררות נועד מראש לכשלון.

מתי הליך בוררות יכול לעזור?

לעומת זאת, אם שני הצדדים פתוחים לרעיון הבוררות ומוכנים לכבד כל החלטה שתתקבל על ידי הבורר – הליך בוררות יוכל בהחלט לעזור להם. בין היתר, ניתן לראות צמדים רבים מגיעים להליך בוררות, בין אם מדובר בצמדים שמנהלים ביניהם מערכת זוגית, צדדים שמתקיימת ביניהם שותפות עסקית, שכנים, עובדים ומעבידים ועוד.

דבר נוסף שיוכלו הצדדים לעשות הוא לבחור ביחד את הבורר, במידה והם ירצו לבחור במישהו שהם מכירים. באופן הזה, שני הצדדים יוכלו להגיע להליך כאשר הם בטוחים במקצועיותו של הבורר ובכך שהוא ישמור על אובייקטיביות מוחלטת לאורך ההליך.

לעשות הליך בוררות בצורה מקצועית עם המרכז הישראלי לגישור ובוררות

המרכז הישראלי לגישור ובוררות מעניק מגוון רחב של מסלולי יישוב סכסוכים שמתאימים לכל אדם שמעוניין לפתור את המחלוקת שלו עם צד נוסף. פנו אל המרכז ותוכלו להגיע לפתרון מצוין תוך זמן קצר ובמקצועיות רבה.

כתבות נוספות

11.09.2023
גישור עסקי בעולם המודרני
22.12.2022
בית המשפט העליון מצופה לחזק את שיטת הבוררות
19.10.2022
האם הליכי גישור יכולים להציל את חיי הנישואין שלכם?