סיטואציות רבות שמתרחשות בחיים הן סיטואציות שבהן שני הצדדים אינם מסכימים אחד עם השני, ויחסיהם עולים על שרטון. בסיטואציה כזו, שעולה מחלוקת בין הצדדים והיא חייבת להיפתר על מנת שהם יוכלו להמשיך בדרכם, בין אם המשותפת ובין אם הנפרדת, יש צורך בפתרון הבעיה. פתרון הבעיה יכול להתרחש הן על ידי שני הצדדים בעצמם והן בעזרת גורם שלישי שיצטרף לשולחן הדיונים, ויוכל או לסייע להם להגיע לדרך פתרון או לקבוע אותה עבורם. הליך בוררות הוא אחד מהדרכים לפתרון הבעיה, אך האם ניתן לכפות הליך בוררות על אחד מהצדדים החלוקים בדעתם? התשובה כאן למטה.

הליך בוררות – שני הצדדים מחוייבים להסכים לו

הליך בוררות הוא אחד ההליכים הידועים והנפוצים ביותר במסגרת יישוב סכסוכים. לצד הליכים כמו משא ומתן או גישור, גם הליך בוררות מהווה הליך יישוב סכסוכים שאינו מערב את בית המשפט בעניין, ויכול לפתור את הסכסוך במסגרת מפגש אחד או יותר.

הליך בוררות מביא איתו מאפיין ייחודי וברור, שבו הבורר שמצטרף אל שולחן הדיונים הוא יהיה זה שיקבע עבור הצדדים את דרך הפתרון, אחרי שהוא שומע את כל אחד מהצדדים ואת טענותיהם. את הפתרון הזה שני הצדדים צריכים לקבל ולכבד, ולכן הליך בוררות הוא הליך ששני הצדדים חייבים להסכים לו מבעוד מועד. בהיעדר הסכמה שכזו ניתן יהיה לגשת להליך אחר, כמו גישור לדוגמה, או לפנות לבית המשפט להליך משפטי.

הליך בוררות – מדוע לבחור בו?

אולי על פניו נשמע שהליך בוררות הוא הליך פחות מוצלח מהליכים אחרים, שכן הצדדים אינם רשאים לקבוע בעצמם את דרך הפתרון האידיאלית עבורם, אבל עבור צדדים שאינם מסוגלים לתקשר ביניהם בצורה טובה – טוב שגורם שלישי יהיה זה שיקבע עבורם מה לעשות ואיזו דרך פתרון תהיה טובה עבורם.

המרכז הישראלי לגישור ובוררות – לעשות הליך בוררות בלב שקט

אצלנו במרכז הישראלי לגישור ובוררות תוכלו למצוא הליך בוררות מקצועי ואיכותי, שנעשה בליווי בוררים בעלי ניסיון, ידע, רגישות ונחישות ההולמים את ההליך המורכב הזה. פנו אלינו ונשמח לסייע גם לכם.

כתבות נוספות

11.09.2023
גישור עסקי בעולם המודרני
22.12.2022
בית המשפט העליון מצופה לחזק את שיטת הבוררות
19.10.2022
האם הליכי גישור יכולים להציל את חיי הנישואין שלכם?