הליכי יישוב סכסוכים הם הליכים נפוצים במיוחד, גם במדינת ישראל בפרט וגם בעולם בכלל. אנשים רבים מגיעים לידי מחלוקות וצמתים עם מגוון אנשים אחרים שהם קשורים אליהם – החל מאנשים בזוגיות, דרך שכנים, ועד עובדים ומעבידים ועוד. הליכי יישוב סכסוכים באים לידי ביטוי במגוון צורות ודרכים, כאשר אחת מהדרכים הבולטות הן הליך בוררות. להליך בוררות יש יתרון אחד ברור על פני הליכי יישוב סכסוכים אחרים, והיום נספר לכם עליו.

הליך בוררות – מהו?

הליך בוררות הוא הליך שבמסגרתו שני הצדדים המסוכסכים יגיעו לדיון אל מול צד שלישי – הבורר. הבורר יצטרך לשמור על אובייקטיביות לאורך כל הדיון, שבמהלכו כל אחד מהצדדים יוכל להציג את טענותיו השונות כלפי הסכסוך, דרכי פתרון אידיאליות בעיניו ועוד.

בסופו של ההליך, יהיה זה הבורר שיחליט עבור שני הצדדים על דרך הפתרון הנבחרת לסיום המחלוקת ביניהם, ושני הצדדים יצטרכו לקבל אותה ולפעול על פיה, גם לא היתה זו הדרך שהוצעה על ידם שנבחרה על ידי הבורר.

היתרון של הליך בוררות – אין צורך בדיונים מיותרים

להבדיל מהליכים כמו משא ומתן או גישור, שבהם מי שיקבלו את דרך הפתרון בסופו של ההליך יהיו הצדדים בעצמם, בהליך בוררות מי שיקבל את ההחלטה יהיה הבורר. הדבר הזה מביא איתו יתרון ברור, במיוחד עבור צדדים שלא מסוגלים לתקשר בינם לבין עצמם בצורה טובה – אין כל צורך להתנהל עוד אחד מול השני ולהתנגח, אלא לשים את ההחלטה בידיו של מישהו אחר, אובייקטיבי, שרוצה בטובת שני הצדדים.

זקוקים להליך בוררות? צרו איתנו קשר במרכז הישראלי לגישור ובוררות

אנחנו במרכז הישראלי לגישור ובוררות מעמידים בפניכם מגוון רחב מאוד של אפשרויות הליכי יישוב סכסוכים, כשביניהן גם הליך הבוררות. יחד עם הבוררים המקצועיים והמנוסים שלנו נשמח להוביל אתכם אל עבר החלטה שתיטיב איתכם ועם הצד השני שאליו אתם קשורים, ולשים את המחלוקת מאחוריכם.

בין אם אתם זקוקים להליך בוררות עסקי, זוגי או כל הליך בוררות אחר – נשמח להיות אלו שמלווים אתכם בדרך בצורה נעימה, סבלנית ומקצועית.

כתבות נוספות

11.09.2023
גישור עסקי בעולם המודרני
22.12.2022
בית המשפט העליון מצופה לחזק את שיטת הבוררות
19.10.2022
האם הליכי גישור יכולים להציל את חיי הנישואין שלכם?