הסכם שותפות מוגבלת

כל מה שחשוב לדעת על הסכם שותפות מוגבלת?

לקראת יציאה משותפת לקראת עסק חדש, חשוב לנסח ולחתום על הסכם שמגדיר בצורה מפורטת את תחומי האחריות של העסק ושל כל אחד מהשותפים בו. בעוד חלק מבעלי העסקים המשותפים יוצאים לדרך של שותפות מלאה, קיימים גם עסקים שבעליהם בוחרים לצאת לדרך עם שותפות מוגבלת, וחותמים על הסכם שמפרט את כל הנושא הזה לפרטי פרטים. בואו נבדוק יחד מהו הסכם שותפות מוגבלת, על מנת שתוכלו לייצר לעצמכם הסכם כזה במקרה הצורך.

מהו הסכם שותפות מוגבלת – רקע

הסכמי שותפות קיימים בכל מיני תצורות ויכולים להכיל מגוון רחב של תנאים שונים, הן באשר לשותפות עצמה והן באשר לניהול העסק בפועל. בין היתר, נמצאת גם האפשרות של הסכם שותפות מוגבלת, שעל פיו אחד או יותר מהשותפים בעסק מוגדרים בתור שותפים מוגבלים.

ההגבלה על השותף חלה בכל הנוגע למימון והסיכון של העסק. השותף המוגבל ישקיע סכום מסוים בפיתוח וקיום העסק, עם תקרה ברורה שתוגדר כסכום ההשקעה המקסימלי, ובהתאם הסיכון שלו בניהול העסק לא יעלה על אותו הסכום שנקבע. 

הסכם שותפות מוגבלת נועד לצורך קביעת הגבולות הברורים לכל אחד מן הצדדים אשר לוקח חלק בעסק, במיזם או בדרך המשותפת ככל שתהיה. בהיעדר הסכם שותפות מוגבלת, עלולים הצדדים לטעות ולהגיע לכדי אי הבנות ברגע האמת. על מנת למנוע את כל אלו – מומלץ לקיים את ההסכם עוד לפני היציאה המשותפת לדרך.

תוכן עניינים

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

מתי נכון לעשות הסכם שותפות מוגבלת?

באופן כללי כל שותפים שיוצאים לדרך עסקית יכולים להגדיר לעצמם הסכם שותפות מוגבלת בתור ההסכם הטוב ביותר עבורם. מה שכן, נהוג בהסכמים שמתקיימים בין יזמים לבין משקיעים, לדוגמה, לנהל הסכם שותפות מוגבלת שבמסגרתם היזם הוא השותף הכולל, שעליו חלים כל תחומי האחריות והוא נושא עליו את הסיכון הגדול ביותר, ואילו המשקיע הוא השותף המוגבל, שעליו חלים תחומי אחריות מוגבלים וכן הוא נושא עליו סיכון קטן יותר, בהתאם לסכום ההשקעה.

הסכם שותפות מוגבלת לא מנסחים לבד אלא עם אנשי מקצוע

על מנת שתוכלו לצאת לדרך משותפת בראש שקט, ועם ידיעה ברורה שאתם עולים על דרך המלך עם מינימום סיכונים – מומלץ לפנות לגורם מקצועי שיוכל לסייע לכם בדרך. ניסוח של ההסכם על ידי גורם מקצועי יוכל לרדת לפרטים הקטנים ביותר, ולא להשאיר שום פינה פתוחה או סימן שאלה שירחף מעל ניהול העסק שלכם בפועל. דאגו לגורם מקצועי שילווה אתכם, ותוכלו להגיע להסכם הטוב ביותר עבורכם במסגרת השותפות.

מצבים שבהם לא נחתם הסכם שותפות מוגבלת בין הצדדים – לאן הם עלולים להוביל?

שותפויות מסוגים כמו אלו שציינו קודם לכן, ולא הקפידו על חתימה על מסמך הסכם שותפות מוגבלת, עלולות למצוא את עצמן מהר מאוד מתמודדות עם מגוון חילוקי דעות, אי הסכמות ולעיתים אף לעמוד על סף פירוק השותפות. מדובר כאן על מצבים לא אידיאלים בשום פנים ואופן, ולכן מומלץ להימנע מהם מראש. מה שכן, שותפויות שפסחו על שלב הסכם שותפות מוגבלת והיחסים בין הצדדים הובילו לאי מחלוקות מהסוג הזה – גם עבורן קיימים פתרונות שכדאי להכיר.

רגע לפני ששוברים את הכלים – מנסים לגשר על הפערים

שני צדדים שאינם מגיעים לכדי הסכמות ביניהם, באופן כללי ועל אחת כמה וכמה בדרך עסקית משותפת, הם צדדים שעלולים לפרק את השותפות ובעצם להוביל ל-lose lose situation. במקום לעמוד במצב כזה, כדאי לגשר על הפערים ולנסות למצוא פתרונות שיתאימו לשני הצדדים.

יישוב סכסוכים מהסוג הזה יכול להתקיים הן במסגרת משא ומתן שיתקיים בין שני הצדדים, הן במסגרת תהליכים של גישור או בוררות, והן במסגרת הליכים משפטיים בין כתלי בית המשפט. כמובן שמומלץ למצוא את הדרך הרגועה והנינוחה ביותר ליישוב הסכסוך, ולא להגיע לכדי הליכים משפטיים ארוכים, מסורבלים ומורכבים.

המרכז הישראלי לגישור ובוררות להליכי יישוב סכסוכים מסוגים שונים

אם הגעתם למצב שבו אתם זקוקים לעזרה חיצונית על מנת ליישב את הסכסוכים בתוך השותפות שלכם, אנחנו נמצאים כאן בשבילכם. אנחנו במרכז הישראלי לגישור ובוררות מעמידים בפניכם מגוון רחב של אפשרויות ליישוב סכסוכים, בעזרת המגשרים, הבוררים ואנשי המקצוע הטובים ביותר בתחום. יחד נעלה אתכם בחזרה על המסלול שיוביל אתכם להצלחות, אז צרו איתנו קשר ונשמח לעזור לכם בהקדם.

שאלות נפוצות

באופן כללי, כל שותפים שיוצאים לדרך עסקית יכולים להגדיר לעצמם הסכם שותפות מוגבלת בתור ההסכם הטוב ביותר עבורם. בהסכמים שמתקיימים בין יזמים לבין משקיעים, לדוגמה, נהוג לנסח הסכם שותפות מוגבלת שבמסגרתם היזם הוא השותף הכולל, שעליו חלים כל תחומי האחריות והוא נושא עליו את הסיכון הגדול ביותר, ואילו המשקיע הוא השותף המוגבל.

המרכז הישראלי לגישור ובוררות הינו תולדה של שיתוף פעולה לאומי של 30 הארגונים המובילים בישראל, לצורך יישוב סכסוכים על ידי שופטים בכירים בדימוס ומומחים במגוון תחומי משפט, כלכלה, ניהול משברים ומשא ומתן.

גישור, בוררות ויישוב סכסוכים, הן למגזר הפרטי והן למגזר העסקי, בארץ או בעולם.

אנשי המקצוע במרכז הישראלי לגישור ובוררות הם מהשורה הראשונה בישראל. יחד עם זאת, אנו שומרים על מחירים הוגנים ונגישים, שיהיו זולים עבורך משמעותית מהליכים בבתי המשפט.