כמה נחמד היה אם העולם היה חף ממחלוקות וסכסוכים, ושכולם היו מסתדרים אחד עם השני בצורה קלה ופשוטה. אז נכון, אמנם על פניו זה נשמע נחמד, אבל המציאות מספרת סיפור אחר לחלוטין שלפיו מחלוקות וסכסוכים הם חלק אינטגרלי ובלתי נפרד מהחיים. בהרבה סיטואציות שבהן מעורב יותר מאדם אחד קיים פוטנציאל לסכסוך, וכמו שבצבא אומרים "לכל שבת יש מוצאי שבת", כך אנחנו דוגלים במשפט "לכל סכסוך יש יישוב סכסוך". היום נספר לכם על דרכים שונות לבצע יישוב סכסוך, כך שאם אתם בדיוק נמצאים בעיצומו של אחד כזה – תדעו בדיוק מה לעשות איתו.

כך עובד הליך יישוב הסכסוך

הרעיון שעומד מאחורי יישוב סכסוך הוא פשוט – להוביל צדדים שהתעוררה ביניהם מחלוקת לכדי פתרון, לשם המשך החיים המשותפים בצורה נעימה וטובה. יישוב סכסוך יכול להתקיים בין שכנים שמתווכחים ביניהם סביב נושאים שונים באיזור המגורים שלהם, בין מדינות, בין עובד למעביד, בין בני זוג ובשורה התחתונה – בין כל שני צדדים שמתקיים ביניהם קשר כלשהו.

יישוב סכסוך יכול לבוא לידי ביטוי במגוון דרכים, כמו משא ומתן, גישור, בוררות ועוד, כאשר המטרה המשותפת של כולם היא להוביל את הצדדים לכדי פתרון בתהליך כמה שיותר קצר, עם כמה שפחות הוצאות כלכליות וכאבי ראש מיותרים.

איזה יישוב סכסוך מתאים למי?

האופן של יישוב סכסוך תלוי לחלוטין בצדדים המעורבים בסכסוך. הצדדים יכולים לגשת לשולחן המשא ומתן בעצמם ולפתור את המחלוקת, יכולים לבחור בהליך גישור שבמסגרתו יוצמד להם מגשר שיעזור להם להגיע להחלטה משותפת, והם יכולים גם לבחור בהליך בוררות שבמסגרתו הבורר שיצטרף אליהם יבחר עבורם את דרך הפתרון לסכסוך. כמובן ששיתוף הפעולה בין שני הצדדים הוא הכרחי להצלחת ההליך, והם צריכים לבחור יחד לאיזה הליך יישוב סכסוך הם יבחרו ללכת יחד.

המרכז הישראלי לגישור ובוררות – יישוב סכסוך בצורה נאותה וראויה

אצלנו במרכז הישראלי לגישור ובוררות תוכלו למצוא הליכים שונים של יישוב סכסוך, שאליהם יצטרפו מיטב המגשרים והבוררים המוסמכים שלנו. על ידי מעבר ההליך במרכז שלנו תוכלו לחסוך לעצמכם עוגמת נפש רבה וזמן רב, ואנחנו מזמינים אתכם לפנות אלינו עוד היום ולהתחיל בהליך.

כתבות נוספות

11.09.2023
גישור עסקי בעולם המודרני
22.12.2022
בית המשפט העליון מצופה לחזק את שיטת הבוררות
19.10.2022
האם הליכי גישור יכולים להציל את חיי הנישואין שלכם?