עסקות רבות מתבצעות מידי יום במדינת ישראל בפרט ובעולם בכלל בתחום המקרקעין. אנשים רבים מחפשים כל הזמן לרכוש את הנכס הבא שלהם, בין אם למגורים ובין אם להשקעה, על מנת להבטיח לעצמם עתיד בטוח וטוב יותר מבחינה כלכלית. לעסקאות מהסוג הזה נלווית לא מעט בירוקרטיה, כשבין היתר אותם אנשים מוצאים את עצמם חותמים על לא מעט מסמכים ומחתימים מגוון אנשים בדרך אל הנכס המיוחל. בין המסמכים האלו ניתן למצוא את המסמך הסכם מכר, ואם עדיין לא שמעתם עליו – עכשיו הוא בדיוק הזמן לעשות את זה.

מה זה בעצם הסכם מכר?

הסכם מכר הוא המסמך שבמסגרתו יפורטו כל פרטי העסקה שהתבצעה בתחום המקרקעין. הסכם מכר כולל את כל הסעיפים, התנאים והנקודות החשובות שיש לציין לגבי העסקה, החל מפרטים שקשורים בנכס עצמו – חלקה, גוש, קומה, כתובת ועוד, ועד פרטים שקשורים בקונה – מספר תעודת זהות, שם פרטי ושם משפחה ועוד.

מהי המטרה של הסכם מכר?

הסכם מכר בא במטרה אחת פשוטה – לעגן את כל פרטי העסקה במסמך אחד מפורט וברור, כך שכל צד שקשור בעסקה יודע בדיוק מהם תחומי האחריות שלו, מהן זכויותיו ומהן חובותיו. ברגע ששני הצדדים, הן המוכר והן הקונה, חותמים על הסכם מכר – ברור לשניהם מה נדרש מהם לבצע במסגרת העסקה.

חתימה על הסכם מכר מעניקה הגנה לשני הצדדים, כך שבמקרים שבהם אחד הצדדים חורג מתחומי האחריות או מהחובות שלו – ניתן יהיה להשתמש בהסכם על מנת לתבוע אותו לצורך פיצויים כספיים. חשוב לציין שהסכם מכר הוא עניין של חובה, אך לעיתים יחסי הצדדים יגיעו לדרך שממנה אין מוצא, וכאן כבר מדובר על התמודדות אחרת לחלוטין.

המרכז הישראלי לגישור ובוררות – גם לנו יש צד בעניין

אם ביצעתם עסקה בתחום המקרקעין והגעתם לצומת דרכים אל מול הצד השני הקשור בעסקה, אתם בהחלט מוזמנים ליצור איתנו קשר ולצאת איתנו לדרך של יישוב סכסוכים. בין אם חתמתם על הסכם מכר ובין אם לאו, אנחנו נוכל לסייע לכם על ידי הליכי גישור או בוררות להגיע להבנות ולממש את העסקה כמתוכנן.

כתבות נוספות

11.09.2023
גישור עסקי בעולם המודרני
22.12.2022
בית המשפט העליון מצופה לחזק את שיטת הבוררות
19.10.2022
האם הליכי גישור יכולים להציל את חיי הנישואין שלכם?