היציאה לדרך משותפת היא לא פחות ממרגשת עבור הצדדים שמעורבים בה. בין אם מדובר על דרך עסקית ובין אם מדובר על דרך אחרת, כאשר מעורב בעניין יותר מצד אחד, מדובר על מתכון שעלול להוביל ללא מעט בעיות בהמשך הדרך. היות ומצבים שבהם מתקיימת הסכמה מוחלטת בין הצדדים ולאורך כל הזמן הם מצבים נדירים ביותר, שני הצדדים צריכים להיות מודעים לעניין ולדעת באילו דרכים הם יצטרכו לפעול במידה ויהיו ביניהם אי הסכמות מסוג כזה או אחר. הליך של בוררות הוא הליך מוכר מאוד בעניין הזה, אז בואו נראה איך הוא יכול לסייע לכם.

לא מסוגלים לקבוע בעצמכם מה יקרה מעכשיו? אל דאגה – הליך בוררות הוא מצוין עבורכם

היינו רוצים להאמין ששני צדדים יכולים להגיע לפתרונות מעולים בעצמם, גם במקרים שבהם מתעוררים ויכוחים או חוסר הסכמות ביניהם. בפועל הדבר הזה עובד בצורה קצת אחרת, כאשר לא מעט מקרים מסתיימים בפיצוץ של ממש.

ניקח לדוגמה עסק שמתופעל על ידי שני חברים בשם שמוליק וגדעון. בשלב מסוים מתעוררת מחלוקת ביניהם באשר לאופן ניהול העסק, כאשר שמוליק טוען טענה מסוימת ואילו גדעון חושב בדיוק את ההיפך. המחלוקת הזו מובילה לכדי דרך ללא מוצא, שאותה צריך לפתור על מנת שהעסק יוכל לחזור ולפעול כמו שצריך. בנקודה הזו בדיוק נכנס הליך בוררות.

הליך בוררות – מה קורה בו?

ברגע ששמוליק וגדעון מבינים שהם לא יכולים להגיע להסכמה באופן עצמאי ביניהם, הם יכולים לפנות להליך בוררות. הליך בוררות מתבצע בהשתתפותם גם של שמוליק וגם של גדעון, וגם של בור שנבחר על ידי שניהם, ומוגדר על ידם בתור אדם אמין שאפשר לסמוך עליו.

הבורר ישמע את טענותיו של שמוליק כמו גם את טענותיו של גדעון, ובסופו של ההליך – יבחר באיזה צד מהם לבחור. החלטתו של הבורר תהיה ההחלטה הסופית שתוביל את שמוליק וגדעון לפעול על פיה, גם במקרה שהאופציה שאיתה הם לא מסכימים היא האופציה שנבחרה על ידי הבורר.

כתבות נוספות

11.09.2023
גישור עסקי בעולם המודרני
22.12.2022
בית המשפט העליון מצופה לחזק את שיטת הבוררות
19.10.2022
האם הליכי גישור יכולים להציל את חיי הנישואין שלכם?