יש דברים שאתם אולי יכולים להקל בהם ראש ולקחת אותם קצת יותר בקלות, אבל בכל הנוגע לעסק שלכם – אין לכם שום אופציה לקחת את הדברים בצורה ספונטנית, אקראית וקלילה. העסק שלכם והמעטפת שלו צריכים להילקח בשיא הרצינות, ובהתאם גם המשברים והסכסוכים שמתרחשים במסגרתו צריכים לקבל את הפתרונות הטובים והמקצועיים ביותר. אם אתם הולכים את הדרך העסקית שלכם ביחד עם שותף, ומסיבה כזו או אחרת מתעוררות ביניכם אי הסכמות – בוררות עסקית היא הדרך הטובה ביותר שבאמצעותה תוכלו לפתור אותם.

בוררות עסקית – מהי?

עוד לפני שנתחיל לדבר על הנושא הזה בצורה מפורטת, חשוב שנתחיל מהנקודה הבסיסית והחשובה ביותר – מהי בוררות עסקית? ובכן, בוררות עסקית היא הליך יישוב סכסוכים ששם במרכזו את הרצון לפתור אי הסכמה שנולדה בין שותפים עסקיים. במסגרת בוררות עסקית, יעברו שני הצדדים הליך בליווי של בורר, שבמהלכו כל אחד מהם יצטרך להציג את הטענות שלו בפני הבורר.

הבורר יאזין בתשומת לב ובאובייקטיביות מוחלטת לכל אחד מהצדדים, ישקול את הדרכים המוצעות לפתרון, ובסופו של דבר יבחר בדרך שנראית לו המוצלחת ביותר ליישוב הסכסוך. הדרך הזו תיבחר מבין הדרכים שהוצעו על ידי שני הצדדים, כך שבהכרח צד אחד יצא מהדיון כשדרכו התקבלה על ידי הבורר, ואילו הצד השני יצא מהדיון כאשר דרכו אינה התקבלה, ומוטלת עליו החובה לכבד את הדרך המקובלת.

בוררות עסקית מקצועית – זה באמת אפשרי?

אז על פניו נשמע שמדובר כאן על הליך יחסית פשוט, אבל בפועל לא כל אחד יכול לבצע בוררות עסקית בצורה מקצועית. על מנת שהסכסוך שלכם אכן יוכל להגיע לכדי פתרון, צריך ללוות אותו בורר שיודע מה הוא עושה, מכיר את השלבים, ושומר על הערכים החשובים כמו האובייקטיביות, הסבלנות וההקשבה.

אצלנו במרכז הישראלי לגישור ובוררות תוכלו למצוא את מיטב הבוררים המקצועיים הפועלים בארץ, שיוכלו ללוות אתכם בצורה מעולה אל עבר הפתרון הטוב ביותר לעסק שלכם. אנחנו מזמינים אתכם לפנות אלינו, להעלות בפנינו את הסוגיה שאיתה אתם מתמודדים, ואנחנו נדע בדיוק כיצד להכווין אתכם מאותו הרגע והלאה.

כתבות נוספות

11.09.2023
גישור עסקי בעולם המודרני
22.12.2022
בית המשפט העליון מצופה לחזק את שיטת הבוררות
19.10.2022
האם הליכי גישור יכולים להציל את חיי הנישואין שלכם?