יש לא מעט בעיות שצריך להתמודד איתן ברגע האמת ואי אפשר להיערך אליהן מראש, אולם לצידן קיימות גם בעיות שאותן ניתן למנוע מראש ולהתמודד איתן ביתר קלות בעת הצורך. בזמן שאתם מבצעים עסקה של רכישת נכס, למשל, אתם צריכים לחתום על הסכם מכר על מנת למנוע בעיות עתידיות ולפתור אותן בצורה פשוטה וקלה, אולם מה קורה כאשר אתם לא חותמים על הסכם שכזה? הנה כמה פרטים שיעזרו לכם להבין את החשיבות של העניין.

מהו הסכם המכר?

לאלו מכם שעדיין לא יצא להם להיתקל במושג הזה, נסביר: הסכם מכר הוא הסכם שמעגן את כל פרטי העסקה בזמן מכירה ורכישה של נכס נדל"ני. במסגרת ההסכם מפורטים כל פרטי העסקה, החל מפרטי הנכס – חלקה, תת חלקה, גוש וכו', ועד התחייבויות המוכר של הנכס, כמו פגמים שקיימים בנכס, משכנתאות ועוד. ברגע שהסכם מכר נחתם, גם הצד המוכר וגם הצד הקונה יכולים להיות שקטים לגבי פרטי העסקה, ולדעת שהיא צריכה להתבצע כפי שסוכם.

ברגעים שבהם העסקה אינה יוצאת לפועל כמסוכם, ניתן לשלוף בקלות הסכם מכר ולהשתמש בו לצרכי תביעה או זירוז הליכים.

איך הסכם המכר מונע בעיות?

דמיינו סיטואציה שבה רכשתם נכס מבלי לחתום על הסכם מכר, ובפועל אתם נכנסים לנכס ומגלים בו המון פגמים, המפתח לא נמסר לכם בזמן, החנייה לא רשומה בטאבו ועוד. דברים שכאלו עם דברים קריטיים במיוחד, ובמידה ולא פורטו לכם ונחתמו במסגרת הסכם מכר – הם עלולים להותיר אתכם עם בעיה גדולה מאוד שיכולה גם להוביל להליכים משפטיים. לעומת זאת, לו היה לכם הסכם מכר יכלתם להתנהל בצורה הרבה יותר חכמה ועם מינימום כאבי ראש.

מה עושים כשלא קיים הסכם מסוג זה?

אנחנו במרכז הישראלי לגישור ובוררות מזמינים אתכם להיות איתנו בקשר במידה ולא חתמתם על הסכם מכר ונתקלתם בבעיות עם הנכס. אנחנו נציע לכם מגוון הליכי יישוב סכסוכים, החל מגישור ועד בוררות, שיוכלו לעזור לכם להגיע להבנות חדשות ולסיכומים שיאפשרו לכם להתמודד עם הבעיה בצורה הרבה יותר נעימה עם פתרונות רלוונטים.

כתבות נוספות

11.09.2023
גישור עסקי בעולם המודרני
22.12.2022
בית המשפט העליון מצופה לחזק את שיטת הבוררות
19.10.2022
האם הליכי גישור יכולים להציל את חיי הנישואין שלכם?