העסק שלכם הוא אולי הדבר שאתם הכי מטפחים בעולם, אבל בזמן האחרון אתם שמים לב שהשותפים שלכם לא ממש עושים לכם חיים קלים. ברגע שאתם יוצאים לדרך המשותפת העסקית שלכם, אתם צריכים לדעת שיהיו ביניכם גם לא מעט מחלוקות, ולכן במידת הצורך כדאי להכיר את האפשרות של פנייה למגשר עסקי. מגשר עסקי הוא זה שיכול לעזור לכם לעשות סדר בעסק שלכם, אז איך זה קורה בפועל?

מגשר עסקי – כי כשלא מסתדרים, זה עלול להוביל למקומות מאוד לא נעימים

שותפים עסקיים בדרכם המשותפת צריכים להיות ביחסים טובים והרמוניים לאורך כל הזמן. ברגע שעולות ביניהם מחלוקות, הסיטואציה עלולה להגיע לכדי פירוק השותפות והעסק, וחבל. אם אתם אכן בעלי עסק, אתם בוודאי יודעים כמה זמן, מאמץ, כספים ואנרגיות העסק דרש מכם בתחילת הדרך, ועד היום. משום שאתם מטפחים כל כך את העסק לאורך כל השנים, חבל לסגור אותו בטריקת דלת ולשבור את הכלים, לא? בדיוק בשביל זה נולד תפקידו של מגשר עסקי.

מגשר עסקי בא במטרה להשכיח מכם את המחלוקות, ולגרום לכם ולשותפים שלכם להגיע לכדי פתרון יעיל להמשך הדרך המשותפת העסקית שלכם.

מה עושה מגשר עסקי לאורך הליך הגישור?

הליך הגישור יושיב אתכם ביחד עם מגשר עסקי על יד שולחן הדיונים. בשולחן הדיונים ייערך שיח מכבד בין שני הצדדים השותפים, בשיתופו של מגשר עסקי. המגשר העסקי יאזין לכל אחד מהצדדים, הן לטענותיו והן לדרכי הפתרון הטובות בעיניו. תפקידו של מגשר עסקי לא יהיה להכריע מי מביניהם צודק, להיפך – הוא צריך לשמור על ניטרליות לאורך כל ההליך. אז מה הוא עושה בכל אופן?

מגשר עסקי תפקידו להציב בפני הצדדים את ההשלכות שיהיו לכל פתרון שעולה על השולחן, ככה ששני הצדדים יוכלו לקבל תמונת מצב מפרספקטיבה קצת שונה. המטרה היא, בסופו של דבר, ששני הצדדים יוכלו להגיע להכרעות באופן עצמאי באשר לפתרון הטוב ביותר עבורם. במידה ואתם זקוקים למגשר עסקי, פנו אלינו – למרכז הישראלי לגישור ובוררות, ונשמח לעמוד לרשותכם בכל שלב ושלב בהליך.

כתבות נוספות

11.09.2023
גישור עסקי בעולם המודרני
22.12.2022
בית המשפט העליון מצופה לחזק את שיטת הבוררות
19.10.2022
האם הליכי גישור יכולים להציל את חיי הנישואין שלכם?