לא מעט אנשים ששומעים את המילה "בוררות", מיד נרתעים לאחור וחוששים מההשלכות של ההליך הזה. לעומת זאת, אם נפרוט את המילה הזו לפרטי פרטים, נבין שמדובר על הליך יישוב סכסוכים לא רק מוצלח ביותר, אלא גם עדיף, בחלק מהמקרים, על הליכים אחרים של יישוב סכסוכים. אז מה כל כך טוב בהליך הבוררות, למי הוא מתאים, ובאילו סיטואציות הוא עדיף על הליכים אחרים?

בוררות – כי מישהו צריך להחליט מה יקרה

הליך בוררות הוא הליך מאוד נפוץ הן במדינת ישראל בפרט והן בעולם בכלל. ההליך מתאים לאנשים שיש ביניהם שותפות מסויימת מסוגים שונים – זוגיות, עסק משותף, שכנות ועוד, ושנוצרו ביניהם פערים ומחלוקות סביב נושאים מסוימים, שנדמה שאינם יכולים להיפתר על ידם באופן עצמאי.

על מנת לעשות שלום בית בין השותפים, ברגע המחלוקת הם צריכים לבחור כיצד להתמודד ולהתנהל איתה, ולשם כך עומדות בפניהם כמה אפשרויות:

  • לגשת אל שולחן המשא ומתן
  • לגשת אל הליך הגישור
  • לגשת אל הליך הבוררות
  • לגשת לבית המשפט

הליך הבוררות – משמעויות ויתרונות

הליך הבוררות הוא הליך שבו אל הצדדים המעורבים במחלוקת יצטרף בורר. הבורר ישמע את טענותיו, בקשותיו ודרכי הפתרון המוצעות על ידי כל אחד מהצדדים, ויצטרך לבחור בדרך שנשמעת לו הכי הגיונית לפתרון הסכסוך. לפיכך, ההחלטה של הבורר בסוף הליך הבוררות בהכרח תהיה פחות נעימה לאחד מהצדדים, אולם הצדדים מודעים לכך מראש, ומקבלים את התנאי הזה.

עצם העובדה שגורם חיצוני ואובייקטיבי הוא זה שמקבל את ההחלטה הטובה ביותר עבור השותפים, הופכת את ההחלטה לנטולת אינטרסים מכל סוג כזה או אחר, ושומרת אותה בגדר החלטה שפשוט יכולה להוביל את השותפים בחזרה אל המסלול המשותף שלהם, עם דרך פתרון טובה.

המרכז הישראלי לגישור ובוררות

הליך הבוררות יכול להיות מקצועי ומניב תוצאות, אך הוא עלול גם לעלות בתוהו, במידה ולא עושים אותו במסגרת הנכונה. אצלנו במרכז הישראלי לגישור ובוררות תוכלו למצוא מגוון בוררים מקצועיים ומנוסים, שיעברו איתכם הליך בוררות קל ופשוט עד כמה שניתן, ויספקו לכם פתרונות למחלוקות השונות שעלו ביניכם. שיהיה בהצלחה!

כתבות נוספות

11.09.2023
גישור עסקי בעולם המודרני
22.12.2022
בית המשפט העליון מצופה לחזק את שיטת הבוררות
19.10.2022
האם הליכי גישור יכולים להציל את חיי הנישואין שלכם?