אם אתם בעלים של עסק מסוים יחד עם שותפים, בין אם מתחום ההסעדה, הטיפוח, האופנה ועוד, אתם בוודאי יודעים שהדרך הניהולית המשותפת היא לא תמיד פשוטה וקלה. הרבה פעמים עולים ביניכם ויכוחים, מחלוקות, אי הסכמות ועוד, ובסוף כל אלו צריכים להגיע לכדי פתרון, על מנת שהעסק יוכל להמשיך ולהיות מנוהל בצורה המיטבית והיעילה ביותר לכולם. אבל מה עושים כשמדובר על משבר אמיתי, שעלול לטלטל את העסק עד כדי כך שהאופציה לסגירתו תעלה על הפרק? ובכן, בנקודה הזו, ועוד הרבה לפניה, כדאי לכם לשלב מגשר עסקי בעניין.

מגשר עסקי – כי פשוט אי אפשר בלעדיו

גם החברים הכי טובים בעולם שפותחים עסק משותף יחד, עלולים למצוא את עצמם עומדים בפני צומת שקשה יהיה לחצות. לפעמים חילוקי הדעות הם גדולים יותר מסך חלקי החברות או השותפות העסקית הטובה, ולכן לפעמים אין ברירה אלא לצרף צד שלישי לעניין, שיסייע להשאיר את הבלאגן מאחור.

רצוי שהצד השלישי הזה יבוא בדמות מגשר עסקי, ולמה? פשוט מאוד – מדובר כאן על הליך נעים, ניטרלי ויעיל עד מאוד, שיעזור לשותפים לחצות את הצומת המדוברת בהצלחה.

מה עושה מגשר עסקי בפועל?

מגשר עסקי תפקידו יהיה ללוות את שני הצדדים בדרך אל הפתרון, לא מתוך נקיטת עמדה או נטייה להסכמה עם אחד הצדדים, להיפך – מגשר עסקי שומר על עמדה ניטרלית לאורך כל הדיון, ותפקידו הוא אך ורק להבהיר לשני הצדדים מה תהיינה ההשלכות של כל דרך פתרון שבה הם יבחרו.

בסופו של דבר, את ההחלטה על דרך הפתרון המקובלת על שני הצדדים יקבלו שני הצדדים בעצמם, כשלמגשר העסקי לא תהיה יד בדבר, מלבד אותה הבהרה מדוברת.

מגשר עסקי דרך המרכז הישראלי לגישור ובוררות

אצלנו במרכז הישראלי לגישור ובוררות תוכלו למצוא מגשרים עסקיים רבים ומקצועיים, שהתמודדו בעבר עם מקרים רבים של שותפים עסקיים שהגיעו עם מחלוקת, ויצאו ממנה מחוזקים ועם פתרון יעיל להמשך. אנחנו מזמינים גם אתכם לפנות אלינו בכל נקודת משבר – קטנה או גדולה ככל שתהיה – ומבטיחים לסייע לכם לצלוח אותה.

כתבות נוספות

11.09.2023
גישור עסקי בעולם המודרני
22.12.2022
בית המשפט העליון מצופה לחזק את שיטת הבוררות
19.10.2022
האם הליכי גישור יכולים להציל את חיי הנישואין שלכם?