אם אתם מנהלים עסק ביחד עם שותף אחד או יותר, בוודאי שמעתם, בהקשר כזה או אחר, על המושג מגשר עסקי. בין אם מדובר על מושג שעלה בעקבות מחלוקת שעלתה ביניכם, ובין אם מדובר על מושג ששמעתם סתם כך, חשוב שתכירו את האופציה הזו למקרה שיום אחד יתעורר ביניכם שיח שיוביל לחוסר הסכמות, ותצטרכו מישהו נוסף שיתערב ויסייע לכם בדרך. מגשר עסקי הוא בדיוק מי שיכול לעשות את זה, אז מהו בעצם התפקיד שלו? מה הוא עושה בפועל? ואיך כל זה באמת יכול להוביל לכדי סיום המחלוקת?

מגשר עסקי – לא קובע ולא מחליט, אלא רק מכווין

מגשר עסקי לא בא במטרה לקבוע עבורכם מה צריך לעשות על מנת להתמודד עם המחלוקת ועל מנת למצוא לה פתרון הולם, הוא שם כדי ללוות, להכווין ולהסביר לכם את המשמעויות שאולי קצת קשה לכם לראות בעצמכם כרגע. בסופו של דבר, כשמתעוררת מחלוקת, כל צד מתבצר בעמדתו ולא מצליח לראות את העמדה של הצד השני. מגשר עסקי תפקידו יהיה ללוות את הדיון שמתקיים ביניכם, ולשפוך אור על ההשלכות ועל היתרונות של כל עמדה או דרך פתרון שעולה משני הצדדים.

אם כך, האם תפקידו של מגשר עסקי הוא באמת משמעותי?

אז נכון שמגשר עסקי אמנם לא יקבע בשבילכם, אבל עצם העובדה שהוא יכול לשחרר מעט את האחיזה הנוקשה שכל אחד מהצדדים מחזיק בה – כבר גורמת להתקדמות בתהליך. ייתכן ומגשר עסקי ילווה אתכם במשך מפגש אחד בלבד, והדברים יגיעו אל פתרונם, וייתכן שהתהליך איתו יהיה ארוך יותר, ויתפרש על פני כמה מפגשים. מה שבטוח הוא שבין אם ההליך יהיה קצר ובין אם ארוך יותר – הנוכחות של מגשר עסקי יכולה לעשות פלאים.

מגשר עסקי מטעם המרכז הישראלי לגישור ובוררות

אנחנו במרכז הישראלי לגישור ובוררות מציעים לכם מגוון הליכים של יישוב סכסוכים, על מנת שתוכלו לנהל אורח חיים תקין ובריא עד כמה שניתן. אצלנו תוכלו למצוא מגשר עסקי שיתאים בדיוק לצרכים שלכם, אז אל תהססו וצרו איתנו קשר בהקדם.

כתבות נוספות

11.09.2023
גישור עסקי בעולם המודרני
22.12.2022
בית המשפט העליון מצופה לחזק את שיטת הבוררות
19.10.2022
האם הליכי גישור יכולים להציל את חיי הנישואין שלכם?