כל אדם שמבצע עסקת נדל"ן, בין אם הוא הצד המוכר ובין אם הוא הצד הקונה, אמור לדעת שללא הסכם מכר העסקה כולה עלולה לעמוד בפני סיכון. אל כל עסקת נדל"ן שנחתמת צריך להתלוות גם הסכם מכר שכולל את כל הפרטים הקשורים בעסקה, בין אם הם קשורים לנכס בעצמו ובין אם הם קשורים לצדדי הקונה והמוכר, ועל מנת לעזור לכם לקרוא אותו בצורה נכונה ולחתום עליו בלב שקט הכנו לכם כתבה שתסביר לכם מה שחשוב להקפיד שהסכם מכר יכלול בתוכו. שנתחיל?

פרטי הנכס הנמכר

באופן כללי, הסכם מכר בא "לשים על השולחן" את כל פרטי העסקה, על מנת שכל הצדדים המעורבים בה ידעו בדיוק מה הם צריכים לתת ומה הם צריכים לקבל בתמורה. אז בתור התחלה נספר לכם שהסכם מכר חייב לכלול בתוכו בצורה מקיפה עד כמה שניתן את כל פרטי הנכס הנמכר. פרטים כמו גוש, חלקה, תת חלקה, קומה ושטח, לדוגמה, הם פרטים שחובה שיכללו תחת הסכם מכר.

ההצהרות של המוכר חייבות להופיע בהסכם מכר

הסכם מכר חייב גם לכלול את כל ההצהרות הרלוונטיות לנכס שניתנות על ידי המוכר. בין היתר חשוב לציין בדיוק מה מצב הנכס, האם קיימות הגבלות כלשהן שחשוב לדעת שקשורות לנכס, פגמים במידה והם קיימים בנכס, משכנתאות, מסמכים, מיסים וכו'. כל אלו יכולים לפרט את העסקה בצורה טובה ומעמיקה יותר, ולא להשאיר שום פרט מחוץ לתמונה.

איך הסכם מסוג זה עוזר בעתיד?

במידה וחתמתם על הסכם מכר, תוכלו לשלוף אותו בכל רגע נתון במידה והמציאות תציג תמונה אחרת מזו ששוקפה במסגרת ההסכם. כשההסכם חתום ניתן להשתמש בו לצרכי תביעה, במידה ויש בה צורך, ולשקף בדיוק מה הובטח ומה התקיים בפועל.

במידה ולא נחתם הסכם מכר, תוכלו תמיד לפנות אלינו במרכז הישראלי לגישור ובוררות. אנחנו נדע להוביל אתכם יחד עם הצד השני אל עבר הסכמות והבנות חדשות, על מנת שכל הצדדים יוכלו לצאת שבעי רצון מההליך ומהעסקה עצמה. פנו אלינו ונשמח לסייע לכם.

כתבות נוספות

11.09.2023
גישור עסקי בעולם המודרני
22.12.2022
בית המשפט העליון מצופה לחזק את שיטת הבוררות
19.10.2022
האם הליכי גישור יכולים להציל את חיי הנישואין שלכם?