אחת לכמה ימים, שבועות או חודשים אתם יושבים ביחד עם השותף העסקי שלכם על מנת לעשות סדר בכל מה שקשור בהכנסות וההוצאות של העסק, בדרך התפעול של העסק, ובחשיבה על מה אפשר לשפר ומה צריך להישאר בדיוק כמו שהוא. לעיתים עשיית הסדר הזו יכולה להוביל ללא מעט מחלוקות, שלפתע צצות ביניכם לבין השותף העסקי שלכם. חלק מהמחלוקות יכולות להיפתר, אבל חלק מהן עלולות להגיע לכדי פיצוץ של ממש, מה שיוביל לכדי הליך של בוררות עסקית. כדי לעבור הליך של בוררות עסקית ולהישאר בחיים – כדאי גם לדעת איך לעשות אותו על הצד הטוב ביותר.

בוררות עסקית – הכי טוב שאין הפתעות

בוררות עסקית היא הליך שלא נופל עליכם משום מקום ובהפתעה, אלא הוא הליך שאותו אתם והשותפים העסקיים שלכם קובעים אותו מבעוד מועד. כן, ממש כמו הסכם ממון או חוזה זוגיות, שמגדירים מראש את התשובה לשאלה "מה יקרה אם ביום מן הימים יקרה בינינו משהו רע?" – ככה גם הליך של בוררות עסקית הוא הליך ידוע מראש. כחלק מהתניית העבודה המשותפת, צריכים השותפים העסקיים להחליט על הליך שמקובל על שניהם לצורך פתרון מחלוקות, ובוררות עסקית היא בהחלט אחת מהאפשרויות האלו.

מה קורה במהלך בוררות עסקית?

הליך של בוררות עסקית הוא הליך שבו הבורר, שגם הוא ייבחר במשותף על ידי שני הצדדים ויהיה צריך להיות מקובל על שניהם, ישמע את טיעוניהם של שני הצדדים, ובהתאם יוכל להכריע בעניינם. הבורר חייב להיות אובייקטיבי לחלוטין בשמיעת טענותיהם של שני הצדדים, ובסוף ההליך לקבל החלטה באחד מהם, ובכך להכריע באיזו מן הדרכים השותפים העסקיים צריכים לנקוט מעתה והלאה.

בוררות עסקית – האם התוצאות הן סופיות?

בוררות עסקית היא הליך חד משמעי, וברגע שמתקבלת ממנו החלטה על ידי הבורר – אין אפשרות לעוררין לגביה. שני הצדדים מודעים מראש לעניין הזה, ומקבלים על עצמם את קבלת "גזר הדין" של הבורר, ואת ההתנהלות לפיו. אתם מוזמנים לפנות אלינו, במרכז הישראלי לגישור ובוררות, ולקבל הליך בוררות עסקית מקצועי, שקול וענייני, בדרך לפתרון המחלוקת. בהצלחה!

כתבות נוספות

11.09.2023
גישור עסקי בעולם המודרני
22.12.2022
בית המשפט העליון מצופה לחזק את שיטת הבוררות
19.10.2022
האם הליכי גישור יכולים להציל את חיי הנישואין שלכם?