יוצאים לדרך עסקית משותפת? שיהיה בהצלחה גדולה! בכל מקרה, רגע לפני שאתם מזניקים את העסק שלכם ומשנים את העולם, כדאי שתגדירו את כל הסעיפים החשובים ביחס לשותפות העסקית שלכם. כן, העבודה המשותפת שלכם אמנם יכולה להיות נהדרת, אבל חשוב תמיד להתעסק בשאלת ה-"מה יהיה אם?", על מנת שזו לא תרחף לכם מעל הראש ברגעים של משבר. בעזרת סעיף שמגדיר שבזמן מחלוקת יפנו שני הצדדים להליך של בוררות עסקית, תוכלו למנוע אי הבנות עתידיות, ולסכם את הדברים הבאמת חשובים מבעוד מועד. אז איך יוצאים לדרך בלי הפתעות? אנחנו כאן כדי להסביר.

בוררות עסקית – מהי?

בוררות עסקית היא הליך שבמסגרתו שני הצדדים ניגשים אל הליך משותף, יחד עם גורם שלישי שיצטרף אליהם – הבורר. הבורר מגיע אל שולחן הדיונים בעמדה אובייקטיבית לחלוטין, והמטרה שלו היא להאזין לטענות של כל אחד מהצדדים בקשב מוחלט. הטענות האלו יתגבשו אצלו לכדי החלטה שאותה הוא יצטרך לבשר לשני הצדדים – החלטה שתורה להם כיצד להתנהל בהמשך השותפות העסקית שלהם.

איך בוררות עסקית מונעת אי הבנות?

הליך של בוררות עסקית הוא הליך שבו, כאמור, מקבל ההחלטה הינו הבורר, ולא הצדדים עצמם. לפיכך, ניתן להבין שהחלטת הבורר היא סופית ומוחלטת, ושני הצדדים מסכימים מראש לקבל אותה כפי שהיא – גם אם היא תנטה לכיוון אחד הצדדים בלבד.

באופן הזה, כאשר הכל ברור ומסודר מראש, הליך בוררות עסקית יכול למנוע אי הבנות בהווה ובעתיד, ולהתוות דרך משותפת על פי הכללים החדשים.

איפה הכי כדאי לעבור הליך של בוררות עסקית?

מוטב שהליך בוררות עסקית יתנהל במרכז שעוסק בעניין בצורה מקצועית ומוכחת, ולכן היום אנחנו שמחים להזמין אתכם להיכנס בשערינו ולקחת חלק בהליך בוררות עסקית אצלנו – במרכז הישראלי לגישור ובוררות. במרכז תמצאו מגשרים ובוררים שכבר התמודדו עם הליכים רבים לאורך חייהם, ומחזיקים בפתרונות היצירתיים, באובייקטיביות ההכרחית וכן בתשומת הלב האישית שמהווים חלק בלתי נפרד מהליך שכזה. צרו איתנו קשר בהקדם האפשרי על מנת שנוכל ללוות גם אתכם אל עבר הפתרון שלו אתם כל כך משוועים.

כתבות נוספות

11.09.2023
גישור עסקי בעולם המודרני
22.12.2022
בית המשפט העליון מצופה לחזק את שיטת הבוררות
19.10.2022
האם הליכי גישור יכולים להציל את חיי הנישואין שלכם?