בטוח שחלק מכם צפו בעבר בסדרה "הבורר", ודרכה התחילו להכיר, בצורה כזו או אחרת, את עולם הבוררות קצת יותר לעומק. למי מכם שלא והמושג בוררות יכול להיות רלוונטי עבורו, טוב שהגעתם אלינו! היום אנחנו עומדים לעשות לכם סדר סביב הנושא הזה, ולפרט לכם על כמה וכמה מקרים שבהם בוררות יכולה להיות הליך רלוונטי. מתלבטים באיזו דרך של יישוב סכסוכים לבחור? הנה כמה דברים שחשוב שתדעו.

לפני הכל – מהי בוררות?

למי מכם שזקוקים להבהרה, הנה כמה פרטים חשובים: בוררות היא הליך שבמסגרתו מצטרף בורר, שמשמש כצד ג' לדיון, אל שני צדדים שביניהם מתרחשת מחלוקת. בסוף ההליך הבורר הוא זה שיקבע עבור הצדדים באיזו מן הדרכים להמשיך את דרכם המשותפת, והוא זה שיהיה אחראי לקבוע את הפתרון ההולם ביותר לסיטואציה שאליה הם נקלעו.

שני הצדדים שמגיעים אל הליך הבוררות מתחייבים מבעוד מועד שבתום ההליך, בין אם הבורר יבחר בדרך הפתרון שהם הציעו ובין אם לא, הם יכבדו את הדרך הנבחרת וידבקו בה. צדדים חלוקים שאינם מוכנים להתחייב לעניין כזה, אינם מתאימים לעבור את הליך הבוררות.

בוררות עסקית

בוררות עסקית היא הליך שהרבה אנשים ניגשים אליו, שמקיימים ביניהם ממשק משותף שקשור בעבודה ובקריירה. אלו יכולים להיות שני שותפים עסקיים, שני מתחרים עסקיים, עובד ומעביד ועוד. הליך בוררות שכזה יכול למנוע מהצדדים להגיע לדיון בבית המשפט, ולחסוך להם המון כסף בדרך לפתרון.

בוררות בין בני זוג

מקרה של מחלוקת בין בני זוג יכול להגיע גם הוא להליך הבוררות, ולמצוא לו דרך פתרון מצוינת להמשך הדרך המשותפת. כמובן שבוררות בין בני זוג רלוונטית גם במקרים של הליכי גירושין.

איפה כדאי לעבור הליך בוררות?

שתי הדוגמאות האלו הן מיני רבות שרלוונטיות להליך הבוררות. מה שכן, חשוב גם להבין איפה הכי כדאי לעבור את התהליך הזה. הליכי בוררות יכולים להתרחש במגוון מסגרות, אך המומלצת ביותר מביניהן היא המסגרת שלנו, במרכז הישראלי לגישור ובוררות. אנחנו מבטיחים לכם הליך מקצועי ואיכותי, שיוביל אתכם לתוצאות בצורה מהירה ופשוטה ככל הניתן.

כתבות נוספות

11.09.2023
גישור עסקי בעולם המודרני
22.12.2022
בית המשפט העליון מצופה לחזק את שיטת הבוררות
19.10.2022
האם הליכי גישור יכולים להציל את חיי הנישואין שלכם?