נכבדינו,

ערב ראש השנה התשפ"א, אנחנו מבקשים לכבדכם לא רק בברכות לשנה מתוקה אלא גם לעדכן אתכם בקצרה בנעשה במרכז הישראלי לגישור ובוררות, מאז הקמתו לפני חודשים ספורים בשיאו של הגל הראשון של הקורונה, בעידודם של הארגונים המובילים במשק (להרחבה, הכתבה שפורסמה בתקשורת).

ברבעון האחרון, הצטרפו אלינו שורה של שופטים בכירים בדימוס, בוררים, מגשרים ומומחים רמי דרג במשק. אנשי מקצוע, המתמחים בסגמנטים השונים בעולמות הכלכליים, נבחרת יוצאת דופן, עתירה בניסיון ובמקצועיות. הודות לנבחרת זו הצלחנו כבר בתקופה קצרה זו להביא לפתרונות מהירים והוגנים בסכסוכים עסקיים. סכסוכים, המוערכים במאות מיליוני דולר, שהצדדים בהם השכילו להימנע מהחרפת הבעיה – כתוצאה מהפנייה לבתי המשפט – וכעת יכולים לשוב לעסקיהם בלב שקט.

לצד זאת, בחר המרכז הישראלי לגישור ובוררות, נציג הארגונים הכלכליים המרכזיים במשק, לקחת חלק פעיל במאבקו של המשק בתקופה זו. מאז הקמת המרכז נפגש צוות המחקר של המחקר, בראשות ד"ר מתן גוטמן, עם בכירי הארגונים וגיבש מתווה פתרונות אלטרנטיביים לסכסוכים העסקיים, שהולידה הקורונה. מתווה זה הוצג בפני יו"ר עדת חוקה חוק ומשפט בכנסת, חברי כנסת ובכירים רבים, וזכה אף לתמיכת הרגולטור. לבקשת הוועדה, פועל הצוות בימים אלו לניסוח הוראת שעה, שמטרתה להביא לפתרונות מהירים של סכסוכי הקורונה, במסגרת הליכי גישור ובוררות, במקום שאלו יחריפו את העומס הקיים ממילא על מערכת המשפט הממלכתית.

להשלמת פעילותנו בפתרון סכסוכים עסקיים – לקחנו על עצמנו להוות את הפלטפורמה המרכזית במשק, במסגרת פאנלים מתוקשרים בהם משתתפים בכירי הרגולטורים, המשק והמערכת המשפטית. אתם מוזמנים לצפות בפאנל שר המשפטים לשעבר, בו אירח המרכז את שרי המשפטים, ציפי לבני, ד"ר יוסי ביילין ומאיר שטרית או להתעמק בפאנל סכסוכי הנדל"ן המרתק, שערכנו החודש וסוקר בהרחבה במוסף הנדל"ן של "ישראל היום". במהלך החודש הקרוב נפרסם את מועדיהם של הפאנלים הבאים, בעולמות ההייטק, המוניציפלי, המגזר החרדי, החברה הערבית ורבים נוספים.

נודה להיעזר בניסיונכם בבנייתם ובקידומם של אירועים אלו.

כעת, לקראת הסגר הנוסף העלול להתרגש עלינו, התגברות הקושי והפגיעה הכלכלית האנושה, שמזמנת לנו התקופה הקרובה, אנו קוראים לממשלת ישראל לאמץ במהירות פתרונות מיידיים לסיוע חירום למשק. ביניהם, חקיקת בזק של הוראת השעה עליה המליץ המרכז הישראלי לגישור ובוררות בוועדת החוקה שבכנסת.

למרות התקופה הקשה וחוסר הודאות, אנו תקווה, כי תהיה שנה זו שנת פתרונות – במקום מחלוקות.
תודה על תמיכתכם לכל אורך הדרך ואיחולי שנה מתוקה גם למשפחותיכם והרבה בריאות,

אור שטרצר, דוברת

נייד: 052-3281054| or@sterzer.co.il

גל אוחיון, עו"ד

נייד: 050-8780031| info@conflict-resolution-center.org

כתבות נוספות

11.09.2023
גישור עסקי בעולם המודרני
22.12.2022
בית המשפט העליון מצופה לחזק את שיטת הבוררות
19.10.2022
האם הליכי גישור יכולים להציל את חיי הנישואין שלכם?