מכירים את השלב הזה בחיים, שבו אתם יוצאים לדרך משותפת ולא יודעים מאיפה להתחיל? לכל התחלה חדשה יש את הצדדים המרגשים שבה, כמו תכנון החתונה, בחירת העיצוב לעסק החדש ועוד, אבל לצד הצדדים המרגשים, חשוב גם להכיר את הצדדים הפחות מרגשים – הצדדים שיבואו לידי ביטוי ברגע של מחלוקת. ברגע שאתם יוצאים לדרך המשותפת, חשוב להבין גם מה יקרה במידה ויעלו חילוקי דעות לאורך הדרך, ותניית בוררות היא אחת הדרכים הטובות ביותר לבטח את עצמכם מבעוד מועד. אז מה זה אומר בכלל ואיך זה יכול לשרת אתכם? בואו נבדוק ביחד.

יוסי ודני יצאו לדרך עסקית משותפת, ועכשיו הם לא מפסיקים להתווכח

על מנת להבין מהי תניית בוררות, בואו נסתכל על מקרה בדוי של שני שותפים עסקיים – יוסי ודני. שני השותפים הקימו עסק חדש – רשת חנויות כלי עבודה באיזור המרכז. הכל תקתק כמו שצריך, אבל ככל שהעסק המשיך לצמוח, כך יוסי ודני החלו להתווכח על דברים קטנים וגדולים כאחד. אז מה הם אמורים לעשות עכשיו, בשביל להצליח להתגבר על המחלוקות ולהמשיך לנהל את העסק כמו שצריך? ובכן, זוהי נקודה שכדאי לדאוג לה מה שיותר מראש.

תניית בוררות היא אחת הדרכים הטובות ביותר לצאת לדרך העסקית שלכם. אם יוסי ודני היו חושבים עליה מראש, הם היו מציינים אותה בהסכם השותפות ביניהם, ויכולים לצאת לדרך בראש שקט, כשהם יודעים שלמחלוקות שלהם יהיה תמיד פתרון.

מהי תניית בוררות?

אם כן, כדאי שנבין מהי תניית בוררות ומהן המשמעויות שלה. תניית בוררות היא סעיף בהסכם השותפות, שאומר שבמידה ויהיו איזשהן מחלוקות בין השותפים – הם יצטרכו לגשת להליך הבוררות. הליך הבוררות הוא הליך שבו הבורר יהיה זה שיקבע את הדרך להכרעת המחלוקת, ושני הצדדים מתחייבים, מבעוד מועד, לכבד את הכרעתו ולקיימה כמו שצריך.

את הבורר יוכלו לבחור שני הצדדים גם יחד, כך שאף אחד מהם לא יוכל לטעון לחוסר הוגנות מסוג כזה או אחר. עם תניית בוררות אתם מבטחים את עצמכם עוד לפני היציאה לדרך, וזהו הדבר החכם ביותר שתוכלו לעשות לעצמכם. בהצלחה!

כתבות נוספות

11.09.2023
גישור עסקי בעולם המודרני
22.12.2022
בית המשפט העליון מצופה לחזק את שיטת הבוררות
19.10.2022
האם הליכי גישור יכולים להציל את חיי הנישואין שלכם?