הליך הבוררות הוא אחד מההליכים הנפוצים ביותר במדינת ישראל בפרט ובעולם בכלל ליישוב סכסוכים. הרבה צמדים מגיעים למצב שבו הם לא מסכימים ומתמודדים עם מחלוקת, ובוחרים בדרך הבוררות על מנת לפתור אותה ולעלות בחזרה על דרך המלך. היות והליך הבוררות דורש הצטרפות של צד שלישי לתמונה – בורר, יש צורך בלהבין איך לבחור את הבורר והאם בכלל קיימת זכות בחירה שכזו לצדדים החלוקים בדעתם. הנה כמה דברים שחשוב לדעת על איך בוחרים בורר, וגם כמה טיפים שיעשו לכם את החיים קלים יותר.

בחירת בורר היא בחירה שיכולה להיות גורלית

הליך הבוררות הוא הליך שבו הבורר יהיה זה שיקבע עבור הצדדים מהי הדרך הטובה ביותר עבורם להמשיך את הדרך המשותפת שלהם יחד. היות והתפקיד שלו הוא חשוב ומרכזי כל כך בהליך יישוב הסכסוך, אין ספק שהוא צריך להיבחר בקפידה, שכן בחירה לא מספיק מחושבת עלולה להוביל לתוצאות שלא ממש מספקות אתכם.

בחירת בורר צריכה לשים במרכזה כמה וכמה שאלות:

1. מטעם מי מצטרף אליכם הבורר? קיימים הבדלים גדולים בין בורר שאותו אתם מוצאים באופן חופשי לבין בורר שעובד תחת ארגון מסודר ומכיר את ההליך לפרטי פרטים.

2. מהו הידע המקדים של הבורר? בורר שמגיע מהתחום שקשור במחלוקת שלכם יוכל לסייע לכם בצורה הרבה יותר מקצועית מאשר בורר אקראי שאינו מגיע מהתחום. לדוגמה, מחלוקת בנושא נדל"ן מומלץ שתלווה בבורר שמבין בתחום הנדל"ן.

3. האם יש לכם היכרות מוקדמת עם הבורר? בורר שמכיר את הצדדים עלול לא להצליח לשמור על האובייקטיביות הדרושה לאורך הליך הבוררות.

בחירת בורר בצורה האידיאלית

ברגע שאתם עוברים את הליך הבוררות שלכם תחת מרכז מקצועי ובעל ניסיון רב, אתם יכולים להיות בטוחים שהבורר שיצטרף אליכם יחזיק בכל התכונות והידע הדרושים לו על מנת להוביל אתכם לתוצאות המיטביות. כמובן שחשוב לזכור שהליך הבוררות, בסופו של דבר, יסתיים בבחירת דרך אחת – ולא תמיד תהיה זו הדרך שאתם בעצמכם הצעתם.

צרו איתנו קשר במרכז הישראלי לגישור ובוררות ונשמח להתאים לכם בורר שיוביל את ההליך בצורה מקצועית ואיכותית.

כתבות נוספות

11.09.2023
גישור עסקי בעולם המודרני
22.12.2022
בית המשפט העליון מצופה לחזק את שיטת הבוררות
19.10.2022
האם הליכי גישור יכולים להציל את חיי הנישואין שלכם?