כל חברה גדולה שיש לה בעלי מניות בחברה צריכה לדעת שהיא יוצאת לדרך בטוחה שבה כל הפרטים ידועים מראש, ואין מקום לטעויות. את העניין הזה ניתן לעגן באמצעות הסכם מייסדים – הסכם שאותו חשוב מאוד לעשות עוד לפני היציאה המשותפת לדרך, על מנת להבטיח שכל צד וצד וכל בעלי המניות יודעים בדיוק מה מצופה מהם, מה ההשקעה שלהם ומה התמורה שהם מקבלים. בואו לגלות יחד איתנו איך הסכם מייסדים יכול לסייע גם לחברה שלכם לצאת לדרך בטוחה יותר, ומהן האפשרויות שעומדות בפניכם ברגע האמת.

 האם הסכם כזה הוא חובה?

הסכם מייסדים הוא הסכם שמומלץ מאוד לעשות לכל חברה שיש לה בעלי מניות בחברה. באמצעות החתימה על הסכם מייסדים אין מקום לטעויות ובלבול, משום שכל אחד שיש לו יד, צד ודבר בעניין יודע בדיוק מה מצופה ממנו ולמה הוא צריך לצפות בחזרה.

אולם אין בהכרח חובה מוגדרת בחתימה על הסכם מייסדים, אולם הדבר יכול לעזור מאוד ברגע שבו מתגלות אי הסכמות בין הצדדים השונים. ממש כמו רכישת ביטוח למקרה שיהיה צורך להפעיל אותו, כך גם הסכם מייסדים נועד לחתימה ליתר ביטחון.

מה עושים בהיעדר הסכם המייסדים?

ברגע שהסכם מייסדים חתום וכל הפרטים מעוגנים בו, המקום לטעויות והפתעות הולך ומצטמצם משמעותית. לעומת זאת, ברגע שלא נחתם הסכם מייסדים – עלולות להתחיל בעיות שיכולות להוביל אפילו לפירוק החברה. כן, זה עד כדי כך חמור.

לכן, בהיעדר הסכם מייסדים וברגע שעולות בעיות שונות – חשוב מאוד למצוא דרך פתרון חליפית שתעזור לכם להמשיך להריץ את החברה ולפתור את הבעיות שצפו. ברגע כזה חשוב לפנות להליכי גישור או בוררות במרכז איכותי ומקצועי, שיסייע לכם לעלות בחזרה על דרך המלך.

המרכז הישראלי לגישור ובוררות – אנחנו כאן בשבילכם

אנחנו במרכז הישראלי לגישור ובוררות נשמח לארח אתכם אצלנו להליכי גישור ובוררות מקצועיים שיסייעו לכם להתמודד עם הבעיות החדשות, בין אם קיים הסכם מייסדים חתום בחברה ובין אם לא. צרו איתנו קשר ונעמוד לרשותכם בשמחה!

כתבות נוספות

11.09.2023
גישור עסקי בעולם המודרני
22.12.2022
בית המשפט העליון מצופה לחזק את שיטת הבוררות
19.10.2022
האם הליכי גישור יכולים להציל את חיי הנישואין שלכם?