הרבה מאוד אנשים יוצאים לדרך עם עסק חדש וגדול, מבלי לחשוב על כל הפרטים הקטנים שחייבים להתלוות אליו לאורך הדרך. לעומת זאת, אנשים שעושים את הדברים בצורה מסודרת יכולים להבטיח לעצמם הרבה שקט נפשי, והגעה לתובנות רלוונטיות עוד לפני שמשהו בכלל קורה בפועל. היום נספר לכם על הסכם מייסדים – אחד ההסכמים החשובים ביותר שתוכלו לחתום עליהם בדרך המקצועית שלכם, ונספר לכם באילו סוגים של עסקים מומלץ לחתום עליו.

רלוונטי לכל עסק גדול באשר הוא

הסכם מייסדים הוא הסכם שנכנס לתמונה כאשר מדברים על חברות שבהן קיימים בעלי מניות בחברה בע"מ. במסגרת הסכם מייסדים ניתן להסדיר את מערכת היחסים הן במישור העסקי והן במישור המשפטי בין כל בעלי המניות, כך שניתן יהיה לצאת לדרך מבלי סכסוכים מיותרים או אי הבנות.

ברגע שנחתם הסכם מייסדים בעלי המניות בחברה יכולים להיות שקטים ולדעת שהגיעו להסכמות משותפות, ובמידה והמציאות תעלה איזשהן סיטואציות שסותרות את מה שסוכם – ניתן יהיה תמיד לשלוף את ההסכם ולהשתמש בו בין אם לצרכי תביעה ובין אם בכלל.

באילו סוגי חברות כדאי לחתום על הסכמי מייסדים?

בין אם החברה עוסקת בתחומי טכנולוגיה או רפואה ובין אם החברה עוסקת בתחומי ביגוד, אופנה או קוסמטיקה – הסכם מייסדים הוא עניין של חובה ברגע שבעניין מעורבים בעלי מניות. ברגע שהסכם מייסדים שכזה נחתם מראש, הוא מונע בעיות, רבות וסכסוכים רבים, וניתן ליהנות מדרך שקטה, מוצלחת וברורה לכל הצדדים באשר הם. לעומת זאת, בהיעדר הסכם מייסדים הסיטואציה עלולה להיות קצת שונה.

מה קורה כשהסכם מייסדים לא נחתם?

ברגע כאשר הסכם מייסדים לא נחתם, היחסים בין הצדדים עלולים לעלות על שרטון, דבר שעלול להוביל לפיצוץ גדול ואף לפירוק החברה. בשביל שזה לא יקרה תוכלו או לחתום על ההסכם, או לגשת ברגע האמת להליכי גישור או בוררות ביחד עם מרכז רלוונטי.

אנחנו במרכז הישראלי לגישור ובוררות נשמח לארח אתכם אצלנו להליכי גישור ובוררות שיעזרו לכם לחזור אל המסלול התקין לחברה שלכם, אז צרו איתנו קשר עוד היום.

כתבות נוספות

11.09.2023
גישור עסקי בעולם המודרני
22.12.2022
בית המשפט העליון מצופה לחזק את שיטת הבוררות
19.10.2022
האם הליכי גישור יכולים להציל את חיי הנישואין שלכם?