נכון שהמצב האידיאלי ביותר היה שכולנו היינו עוברים את החיים שלנו עם אפס סכסוכים, מחלוקות ואי הבנות, אולם בפועל המצב הזה רחוק מלהיות מציאותי או ריאלי. ברגע שיותר מאדם אחד מעורב בעניין מסוים – זוגיות, עסק, שכנות בבניין ועוד, סביר מאוד להניח שביום מן הימים תתעורר ביניהם מחלוקת. מחלוקות שכאלו ניתן לפתור באמצעות הליכים שונים של יישוב סכסוכים, כאשר בלא מעט מהמצבים הליך בוררות יהיה ההליך המועדף. אז מדוע עדיף בחלק מהפעמים לבחור בהליך בוררות על פני הליכים אחרים של יישוב סכסוכים? בואו לגלות גם בעצמכם.

הליך בוררות – למי שמחפש פתרונות חד משמעיים

הליכים שונים של יישוב סכסוכים מתנהלים בדרכים שונות, ומביאים איתם אופי אחר, מהלך אחר, ודרך לקביעת פתרון בצורה אחרת. לצורך העניין, הליך הגישור הוא הליך שבו המגשר יתפקד בתור צד ג' ניטרלי ואובייקטיבי, שמטרתו לנכוח סביב שולחן הדיונים ולשפוך אור על הדיון המתנהל בין שני הצדדים. בסופו של דבר, אלו שיגיעו לפתרון הם הצדדים עצמם, ולא המגשר.

להבדיל, הליך בוררות עובד בצורה שונה, שכן הבורר שיתלווה לשני הצדדים יהיה זה שנוקט אמנם בעמדה אובייקטיבית, אך הוא גם זה שיקבל את ההחלטה בעבור הצדדים. מדובר כאן על פתרון ששני הצדדים מבינים שיהיה עליהם לקבל בהתאם להכרעת הבורר, ולפיכך מדובר על מהלך חד משמעי.

עם אפשרות לשיח או בלעדיה – הליך בוררות הוא מצוין

הליך בוררות נתפש בעיני לא מעט אנשים בתור הליך שכדאי לבחור בו רק במקרים שבהם לא יכול להתקיים שיח מכבד בין שני הצדדים המסוכסכים, אולם לא תמיד כך הדבר עובד בפועל. נכון שהליך בוררות הוא מצוין במידה ושני הצדדים אינם מסוגלים לתקשר בצורה נעימה וראויה זה עם זה, אולם גם במקרים שבהם מתקיימת מערכת יחסים טובה בין שני הצדדים – הליך הבוררות יכול להיות יעיל ומצוין.

פנו אלינו עוד היום, אל המרכז הישראלי לגישור ובוררות, ונשמח להצמיד גם אליכם בוררים ותיקים ומנוסים שיוכלו לסייע לכם בפתרון של מחלוקת.

כתבות נוספות

11.09.2023
גישור עסקי בעולם המודרני
22.12.2022
בית המשפט העליון מצופה לחזק את שיטת הבוררות
19.10.2022
האם הליכי גישור יכולים להציל את חיי הנישואין שלכם?