הליכי בוררות הם עולם ומלואו, והם מביאים איתם כמה וכמה מאפיינים שיכולים לסייע לכל שני צדדים שחלוקים ביניהם על נושא כזה או אחר. כשמסתכלים על הליכי הבוררות באופן כללי ניתן למצוא כל מיני הליכים שמתאימים לכל מיני סוגים של מחלוקות, כשאחד מהבולטים ביותר מביניהם הוא בוררות הייטק. היום יצאנו לבדוק האם בוררות הייטק מזכירה במאפיינים שלה הליכי בוררות אחרים, וחזרנו כדי לספר לכם את התשובות שיכולות להיות רלוונטיות גם לכם.

בוררות הייטק – למי היא מיועדת?

הליך בוררות הייטק הוא הליך שמיועד לכל מי שידו בחברת הייטק כזו או אחרת, או שיש לו קשר עסקי מסוים עם חברת הייטק כלשהי. לצורך הדוגמה, בוררות הייטק יכולה להתאים לשני שותפים עסקיים שיצרו ביחד סטרטאפ בדרך להפוך לחברת הייטק מוצלחת ונתקלו במחלוקות לאורך הדרך, כמו גם לעובד הייטק שפוטר בגין נסיבות שאינן מוצדקות, ספקים שעבדו עם חברת הייטק ואינם מרוצים מההתנהלות שלה מסיבות כאלו ואחרות ועוד.

במסגרת הליך בוררות הייטק המטרה היא לצרף אל הצדדים החלוקים בדעותיהם צד שלישי – הבורר. במסגרת תפקידו של הבורר הוא יצטרך לשמוע את דבריו של כל אחד מהצדדים המעורבים במחלוקת, ולהחליט על דרך הפתרון הנבחרת עבור הצדדים שאותה הם יצטרכו לכבד במלואה.

הדמיון בין בוררות הייטק לבין הליכי בוררות אחרים

קיים דמיון מובהק בין הליך בוררות הייטק לבין הליכי בוררות אחרים, שבא לידי ביטוי באופי ההליך, קבלת ההחלטות המתקבלות במסגרתו והסדר שלפיו ההליך מתקיים. כמו בכל הליך בוררות כזה או אחר, גם בוררות הייטק מתאפיינת בהסכמה של שני הצדדים לגשת להליך ולכבד את הדרך שתיבחר אל ידי הבורר, בהבנה לגבי הליך הצגת הדעות והפתרונות הטובים ביותר בעיני כל אחד מהצדדים, ובאלמנטים נוספים שיכולים להוביל להכרעת המחלוקת בצורה מקצועית וטובה עבור הצדדים.

איפה הכי כדאי לעשות בוררות הייטק?

אנחנו במרכז הישראלי לגישור ובוררות מציעים לכם הליכי בוררות שונים שיסייעו לכם לסיים כל מחלוקת בצורה טובה ומכובדת, וכחלק מהם גם הליך בוררות הייטק. צרו איתנו קשר לפרטים נוספים עוד היום.

כתבות נוספות

11.09.2023
גישור עסקי בעולם המודרני
22.12.2022
בית המשפט העליון מצופה לחזק את שיטת הבוררות
19.10.2022
האם הליכי גישור יכולים להציל את חיי הנישואין שלכם?