לפני שאתם ניגשים להליך בוררות, אתם בוודאי רוצים להבטיח לעצמכם שהוא יהיה הליך מקצועי, יעיל ואיכותי עבורכם. ניתן להבין לחלוטין את הגישה הזו, שמבקשת לבדוק ולאמת את טיב הליך הבוררות עוד לפני שאתם ניגשים אליו, משום שמדובר על הליך קצת שונה במאפיינים שלו מהליכי יישוב סכסוכים אחרים כמו משא ומתן או גישור, לדוגמה. על מנת לעזור לכם להבין למה אתם נכנסים כאן בעצם, יצאנו לבדוק אילו מאפיינים ספציפים צריך להביא איתו אל הליך הבוררות כל בורר שקשור לעניין, אז בואו נתחיל לשפוך קצת יותר אור על הנושא הזה.

מאפייניו של בורר הם תמצית המלאכה החשובה שבה הוא עוסק

כל בורר שנכנס אל עולם הבוררות יודע שהוא נושא עליו אחריות כבדה מאוד. הליך הבוררות הוא הליך שבמסגרתו אל הצדדים מצטרף אותו בורר בעל מאפיינים ברורים, ומשום שהוא זה שאחראי לקבל עבורם החלטה גורלית ביותר – הוא חייב לשמור על מאפיינים ספציפים כמו אובייקטיביות, מקצועיות, יושרה, סבלנות, רצינות וכמובן קשב.

הבורר מחזיק בתפקיד קריטי בכל דיון שאליו הוא מצטרף – הוא זה שאחראי לשמוע את טענותיהם של כל אחד מהצדדים המעורבים בעניין ולתת להם את האפשרות לבטא את דרך הפתרון הטובה ביותר בעיניהם, ולבסוף הוא זה שיחליט איזו דרך פתרון נבחרת עבורם – אקט שחותם את הליך הבוררות בהחלטה שאותה הצדדים חייבים לכבד. לכן, ההחלטה שלו צריכה להיות מקצועית ולאחר שהוא הקדיש קשב רב להבנת התמונה המלאה.

האם החלטת הבורר היא מחייבת?

התשובה לשאלה הזו היא כן. כשבוחרים לעבור הליך בוררות, שני הצדדים יודעים מראש שהכוח עובר לידיו של הבורר והוא זה שיחליט עבורם מהי דרך הפתרון האידיאלית לסיום המחלוקת ביניהם. כמובן שלאחר סיום הליך הבוררות ניתן לערער על החלטת הבורר, אולם בדרך כלל צדדים שמגיעים מוכנים להליך הזה מודעים לכך שהכוח יוצא מידיהם ועובר אל ידיו של הבורר ומסכימים לכך מראש.

אנחנו במרכז הישראלי לגישור ובוררות מזמינים אתכם לעבור אצלנו הליך בוררות עם בורר מקצועי ומיומן, שיעלה אתכם בחזרה על דרך המלך ויסיים את המחלוקת.

כתבות נוספות

11.09.2023
גישור עסקי בעולם המודרני
22.12.2022
בית המשפט העליון מצופה לחזק את שיטת הבוררות
19.10.2022
האם הליכי גישור יכולים להציל את חיי הנישואין שלכם?