רגע לפני שאתם יוצאים לדרך עם העסק החדש שלכם, אתם מנסים לברר בדיוק מהם אפיקי התקציבים שלכם שיאפשרו לכם להקים אותו. אם החלטתם לערב בעניין שותפים שישקיעו גם מכספם בפתיחת והרצת העסק, אתם חייבים לחתום איתם על הסכם שותפות מוגבלת. לעניין הזה קיימת חשיבות עליונה, אז בואו נבין יחד איך היא באה לידי ביטוי.

הסכם שותפות מוגבלת – מה הוא כולל?

כשמדברים על הסכם שותפות מוגבלת, מדברים על אחד ההסכמים החשובים ביותר שאתם יכולים לחשוב עליהם. אם אתם יוצאים לדרך עם עסק חדש ויש לכם שותפים בו, אתם חייבים להגדיר ביניכם את תחומי האחריות שמרכיבים את השותפות הזו.

במסגרת הסכם שותפות מוגבלת תוכלו יחד לנסח סעיפים ברורים כלפי היקף השותפות, תחומי האחריות של כל אחד ואחד מהשותפים בעסק, ועוד סעיפים שיגדירו מה קורה בכל מצב שהעסק עלול להיתקל בו בעתיד.

על מה ולמה לחתום על ההסכם?

הסכם שותפות מוגבלת הוא דבר שממש אסור לכם לוותר עליו. ההסכם הוא זה שיוכל לעזור לכם בעת צרה, ויבהיר כבר מהשלבים הראשונים של הרצת העסק את אופן ההתנהלות בו. במקרה הצורך, ניתן יהיה לשלוף את ההסכם החתום ולהשתמש בו על מנת להביא לסופן של אי הסכמות כאלו ואחרות, וכן לשנות אותו לאורך הדרך בהתאם לתנאים שעשויים להשתנות עם הרצת העסק.

הסכם שותפות מוגבלת – מאיפה מתחילים?

הדבר החשוב ביותר לעשות הוא להתייעץ עם אנשי מקצוע לשם ניסוח ועריכה של הסכם שותפות מוגבלת. הסכם שמנוסח היטב על ידי אנשי מקצוע מתחום עריכת הדין, לדוגמה, הוא הסכם שיהיה לו תוקף משפטי וניתן יהיה להשתמש בו בכל עת.

המרכז הישראלי לגישור ובוררות – כאן בשבילכם לכל מקרה אחר

במידה ולא חתמתם על הסכם שותפות מוגבלת והגעתם לצומת דרכים בעסק שלכם יחד עם השותפים שלכם – אנחנו מזמינים אתכם לפנות אלינו למרכז הישראלי לגישור ובוררות. אנו נוכל להציע לכם מגוון הליכים ליישוב סכסוכים שיוכלו לסיים את המחלוקת ביניכם, ולהעלות את העסק שלכם בחזרה על המסלול הטוב ביותר עבורו.

כתבות נוספות

11.09.2023
גישור עסקי בעולם המודרני
22.12.2022
בית המשפט העליון מצופה לחזק את שיטת הבוררות
19.10.2022
האם הליכי גישור יכולים להציל את חיי הנישואין שלכם?