סכסוך הוא יותר מרק אי הסכמה בין אנשים. זאת בעיה שורשית עמוקה בין שני אנשים או יותר שמכתיבה את יחסם זה לזה.
בין אם אתם מנסים לפתור סכסוכים שיש לך עם אחרים, או אם אתם מנסים לעזור לשני עמיתים, יש אפשרות לעשות זאת בצורה חכמה ונוחה.
לצורך כך כתבנו לכם מהי הדרך המומלצת ליישב סכסוכים ואיך ניתן לעשות זאת.

מה עומד מאחורי הסכסוך?

לעתים קרובות, סכסוך מגיע ממקום של "יצירת סיפור", כלומר אין לנו את כל המידע ולכן אנו ממלאים את החסר או לא רואים את נקודת המבט של האדם האחר.
לכן, חשוב מאוד להבין מה הסיפור של האדם שמולכם, למה הוא לא מעוניין בתקשורת איתכם או למה הוא מרגיש שהוא לא רוצה בחברתכם.
במרכז הישראלי לגישור ובוררות מציעים דרך אובייקטיבית ויעילה לפתור וליישב סכסוכים.

מחקר, התבוננות ועובדות

לאחר שהבנתם את הסיפור ואת הרצונות שלכם ושל הצד השני חשוב שתתמקדו בעובדות שלפניכם.
לרוב קורים שלושה דברים כשאנחנו שופטים אדם או אירוע: אנשים הופכים להגנתיים, נסגרים או יוצאים להתקפה – אף אחד מהמצבים הללו לא מסייע בקבלת החלטה.
כדי להימנע מפסקי דין או סיפורים, נסו להבין משני הצדדים (או את הצד שלכם והצד שלהם) ולהסתכל בקפדנות על המידע שנאסף באמצעות התבוננות.
כמו כן, במצבים שמונעים מרגש לעיתים קשה להסתכל על עובדות יבשות ולכן חשוב ליישב סכסוכים כאשר לא נמצאים במצב נפשי מעורער או קשה.
יש להבין מה הבנאדם שמולכם חווה או מה אתם חווים – הניחו לסיטואציה אם אתם רואים שאתם לא במצב של התמודדות עם הסכסוך בצורה הגיונית ורציונלית. 

יישוב סכסוכים בדרך מכובדת ומקצועית

במרכז הישראלי לגישור ובוררות תוכלו לקבל מענה לכל סכסוך עקש ככל שיהיה על ידי צוות ומומחים בתחום הגישור והבוררות, בין אם זה מול צוות שופטים או מול אדם ספיציפי שתבחרו שיעזור לכם בסכסוך. במידה ומדובר בסכסוך קשה, גדול או משמעותי, הדרך המומלצת לבצע יישוב סכסוכים במקרה זה היא להעזר בשירות מקצועי במרכז הארצי, שמיועד עבור מקרים קשים או מקרים קלים כאחד ויכול לתרום לכם אחת ולתמיד, לפתור את הנושאים הלא פתורים שיש לכם.

 

כתבות נוספות

11.09.2023
גישור עסקי בעולם המודרני
22.12.2022
בית המשפט העליון מצופה לחזק את שיטת הבוררות
19.10.2022
האם הליכי גישור יכולים להציל את חיי הנישואין שלכם?