הרבה אנשים שמעוניינים לצאת לדרך עם עסק חדש או חברה חדשה, מחפשים אחר משקיעים או שותפים שיוכלו לעזור להם להזניק, להתרומם ולבסוף גם להמריא. אותם אנשים רוצים להגשים חלום ילדות או נעורים שהתבשל לו עם השנים, וברגע האמת הם שוכחים שכל זה חייב להחזיק גם בבסיס אמין ויציב שיעזור להם להגשים את החלום הזה בתעוזה אך גם בחוכמה. הסכם שותפות מוגבלת הוא הסכם שיכול לשמור על הבסיס הזה, אז בואו נבין מדוע הוא כל כך חשוב.

הסכם שותפות מוגבלת – כדי שכל אחד ידע מה תפקידו בכוח

אם אתם עומדים במקום הזה – החולם, המעיז, היוזם והנחוש, אתם חייבים להגן על עצמכם בעיקר אם יש לכם שותפים. החלום הזה שאותו אתם כל כך קרובים ללהגשים חייב להיות מוגן, ובעזרת הסכם שותפות מוגבלת אתם יכולים להגן עליו בדיוק כמו שצריך.

דרך הסכם שותפות מוגבלת אתם והשותפים שלכם יכולים לקבוע בדיוק מה תפקידו של כל אחד, מהם תחומי האחריות שלו, מהם סכומי ההשקעה שלו, מהם הסיכונים שלו ועוד. בהתאם, ברגעים של מחלוקת או ויכוח אתם תוכלו להיעזר בהסכם ולהגיע לתובנות בהתאם לסיכומים שנעשו ביניכם.

הסכם שותפות מוגבלת – כמה שיותר מהר, ככה יותר טוב

להבדיל מהסכמים אחרים שאותם ניתן אולי לבצע בשלבים מאוחרים יותר בהתנעת העסק, הסכם שותפות מוגבלת הוא הסכם שאותו יש לערוך בשלב כמה שיותר מוקדם. היות ומדובר כאן על הסכם שמעגן כל מיני סעיפים ותנאים שקשורים בהתנהלות העסק בפועל, מומלץ לא להתעכב איתו אלא לחתום עליו עוד לפני שהעסק יוצא לדרך. באופן הזה הדברים נעשים בצורה מסודרת, עקבית ובטוחה, והעסק שלכם נמצא תחת סיכון כמה שיותר מצומצם וקטן.

ומה קורה בהיעדר הסכם שותפות מוגבלת?

מקרים שבהם לא נחתם הסכם שותפות מוגבלת, ויחסי הצדדים עולים על שרטון – ניתן לגשת להליכים של בוררות או גישור למען הסדרת הנושא והגעה לתובנות. אנחנו במרכז הישראלי לגישור ובוררות מזמינים אתכם ליצור איתנו קשר כדי להחיות מחדש את היחסים, ולהצליח להוביל את העסק להצלחות חדשות ביחד על אף היעדר ההסכם.

כתבות נוספות

11.09.2023
גישור עסקי בעולם המודרני
22.12.2022
בית המשפט העליון מצופה לחזק את שיטת הבוררות
19.10.2022
האם הליכי גישור יכולים להציל את חיי הנישואין שלכם?