כשאתם יוצאים לדרך עם עסק חדש או חברה חדשה, אתם יכולים לעשות את זה באחת מתוך שתי דרכים עיקריות: הראשונה – לבד באופן עצמאי, השניה – עם שותפים. הרבה אנשים מצליחים להרים עסק או חברה בכוחות עצמם, בין אם בעזרת משאבים עצמיים גדולים ובין אם מרצון להוביל את הכל לבד בלי עצות מאחרים, אך לעומתם לא מעט אנשים מצרפים אליהם שותפים שיסייעו להם גם מבחינה כלכלית וגם מבחינה מחשבתית. ברגע שעסק יוצא לדרך עם יותר משותף אחד, הסכם שותפות מוגבלת חייב לעלות על השולחן ולהיחתם. ומה אם לא? ובכן, לא מעט מכשולים עלולים לצוץ בדרך עסקית שכזו, אז בואו נכיר אותם קצת יותר מקרוב.

הסכם שותפות מוגבלות – הופך את הדברים לברורים

בתור רקע נספר לכם שהמטרה של הסכם שותפות מוגבלת היא להפוך את הדברים להרבה יותר ברורים ומסודרים. ברגע שקיים שותף מוביל בעסק ולצידו שותפים עם הגבלות מסוימות, כולם חייבים להיות עם האצבע על הדופק ולדעת בדיוק מהן ההגבלות, מהם תחומי האחריות ועוד.

הסכם שותפות מוגבלת הוא ההסכם שבו ניתן לעגן את כל הנושאים האלו, ולהבהיר לכל שותף מהם תחומי האחריות שלו, ומהן ההגבלות שלו בכל הנוגע בעסק.

נושא הכספים מעוגן גם הוא בהסכם שותפות מוגבלת

הסכם שותפות מוגבלת לא מדבר רק על תחומי האחריות, אלא גם על נושא הכספים. כל שותף נכנס לעסק בהשקעה אחרת של כספים, ובהתאם לכך גם תחומי האחריות שלו מוגבלים, הסיכונים שלו משתנים ועוד. במסגרת הסכם שותפות מוגבלת גם הנושא הזה הוא קריטי לעיגון, ובלעדיו עלולות לצוץ המון בעיות ואי הבנות בהמשך הדרך.

הסכם שותפות מוגבלת הוא הדרך להפוך את הכל לידוע

הדבר הכללי והחשוב ביותר סביב הסכם שותפות מוגבלת הוא עצם העובדה שהוא הסכם שמניח את כל הנושאים על השולחן, ולא מותיר אף לא סימן שאלה אחד פתוח. בהיעדר הסכם שכזה אתם מוזמנים לפנות אלינו למרכז הישראלי לגישור ובוררות, על מנת שנוכל ליישב את הסכסוך ביניכם לבין השותפים שלכם, ככל שיגיע סכסוך שכזה.

כתבות נוספות

11.09.2023
גישור עסקי בעולם המודרני
22.12.2022
בית המשפט העליון מצופה לחזק את שיטת הבוררות
19.10.2022
האם הליכי גישור יכולים להציל את חיי הנישואין שלכם?