מי מכם לא עמד בעבר במצב של סכסוך? בין אם מדובר על סכסוך עם חברים, עם בני משפחה, עם השכנים או עם השותפים העסקיים, סכסוכים הם חלק בלתי נפרד מהחיים של כולכם, והם יכולים להגיע בשלל צורות וגדלים. בהתאם לסוג הסכסוך, ניתן להצמיד לו גם הליך יישוב סכסוכים שיסייע לו להגיע לכדי פתרון וסיום, ולעזור לצדדים המעורבים בו לחזור לשגרת החיים התקינה שלהם. אז מה חשוב שתדעו על הליכי יישוב סכסוכים? כל הפרטים כאן.

המטרה של הליכי יישוב סכסוכים – לעזור לצדדים להתגבר על הפער

סכסוכים נוצרים מתוך פערים. לצורך הדוגמה, סכסוך בין שכנים יכול להיווצר מתוך פער בתפיסה לגבי השעות שבהן מותר והגיוני לעשות רעש, סכסוך בין שותפים יכול להיווצר מתוך פער בתפיסה לגבי מחירי הפריטים הנמכרים בחנות ועוד. על הפערים האלו יש צורך לגשר, על מנת שהכל ישוב על מקומו בשלום ובהקדם, וכולם יוכלו להיות שמחים ומרוצים.

אם כן, המטרה של הליכי יישוב סכסוכים היא לגשר על הפערים האלו, ולעזור לצדדים לשים אותם מאחור, במטרה להמשיך קדימה בדרך משותפת.

סוגים של הליכי יישוב סכסוכים

ניתן להבחין היום בכמה וכמה סוגים שונים של הליכי יישוב סכסוכים, וביניהם הליך המשא ומתן, הליך הגישור והליך הבוררות. כל אחד מההליכים האלו מביא איתו אופי שונה, אז בואו נכיר אותם לפרוטרוט:

  1. הליך המשא ומתן – הליך זה הוא הקל והפשוט ביותר מבין ההליכים, היות והוא הליך שמעורבים בו רק הצדדים השותפים לסכסוך. הליך זה מיועד לאנשים שמסוגלים לפתור את המחלוקות שנוצרו ביניהם בכוחות עצמם, ושאינם זקוקים לאדם חיצוני שילווה אותם בהליך.
  2. הליך הגישור – הליך זה מיועד לאנשים שצריכים לתמיכה קלה ועזרה בהבהרת עמדת כל אחד מהצדדים, ומסוגלים לקבל את ההחלטה הסופית בכוחות עצמם. ההחלטה צריכה להיות מקובלת על שני הצדדים, והמגשר תפקידו יהיה לשמור על עמדה ניטרלית לכל אורך ההליך.
  3. הליך הבוררות – הליך זה מיועד לאנשים שעבורם פתרון המחלוקת הוא אינו אפשרי, וזקוקים לאדם חיצוני שיחליט בשבילם.

אצלנו במרכז הישראלי לגישור ולבוררות תוכלו למצוא את כל אחד מההליכים האלו, אז צרו איתנו קשר ונשמח לסייע!

כתבות נוספות

11.09.2023
גישור עסקי בעולם המודרני
22.12.2022
בית המשפט העליון מצופה לחזק את שיטת הבוררות
19.10.2022
האם הליכי גישור יכולים להציל את חיי הנישואין שלכם?