דמיינו לעצמכם סיטואציה שבה שני חברים מחליטים לצאת לדרך עסקית משותפת. הם החברים הכי טובים לאורך כל החיים, תמיד הסתדרו, תמיד קיבלו החלטות ביחד, ואז בפעם אחת עלה להם רעיון גאוני – לפתוח עסק משותף. העסק מתקתק, העבודה מתנהלת כמו שצריך, עד שיום אחד זה כבר לא ממש קורה. ברגע שמתחילות אי הסכמות, החברים, שהפכו גם לשותפים עסקיים, מוצאים את עצמם מתרחקים עוד ועוד אחד מהשני, עד שהעסק כולו יורד לטמיון. נשמע דמיוני? אז זהו, שממש לא. מה שבטוח הוא שבמקום להפסיק את העבודה המשותפת, אפשר לפנות לגישור עסקי. אז מי צריך אותו בכלל? בואו נבדוק יחד.

גישור עסקי – הדרך לגשר על כל הפערים

ברגע שנוצרים הפערים בין שני השותפים העסקיים, הם חייבים לגשר על הפערים האלו על מנת להגיע לעמק השווה. גישור עסקי הוא הליך שיכול לקרב בין השניים, ולאפשר להם לנהל דיון קולח, הוגן וברור כלפי אי ההסכמות שלהם.

לאורך ההליך של גישור עסקי, יתלווה לשותפים מגשר. המגשר יצטרך לבצע את תפקידו בצורה ניטרלית לחלוטין, מבלי להתערב באופן כזה או אחר בדיונים, או להביע את עמדתו שמצודדת או לא מצודדת באחד משני הצדדים.

אז מה תפקידו של המגשר בהליך גישור עסקי?

המגשר יצטרך להקשיב לטענותיהם של כל אחד ואחד מהצדדים, ולאחר מכן לשקף להם את ההשלכות שיהיו כל מהלך, ואף להציע רעיונות משל עצמו לפתרון הבעיה או המחלוקת. המגשר יצטרך להיות זה שמאפשר לשיח להתנהל בצורה טובה ומכבדת, ובסופו של דבר בצורה שתוכל להוביל את הצדדים לכדי הכרעה.

המגשר לא יהיה זה שיכריע מה יקרה בהליך הגישור – מי שיעשו זאת יהיו שני הצדדים גם יחד, בהתאם לשיקוף המצב שנעשה להם על ידי המגשר.

גישור עסקי – איך עושים את זה היום?

הליך גישור עסקי צריך להיות מקצועי ויעיל, ולכן כדאי לפנות לגורם מקצועי שיוכל להעניק לכם בדיוק את השירות הזה. אנחנו במרכז הישראלי לגישור ובוררות מציעים לכם הליך גישור עסקי מטעם מגשרים מנוסים ומקצועיים, ואתם מוזמנים לפנות אלינו עוד היום לתיאום ההליך.

כתבות נוספות

11.09.2023
גישור עסקי בעולם המודרני
22.12.2022
בית המשפט העליון מצופה לחזק את שיטת הבוררות
19.10.2022
האם הליכי גישור יכולים להציל את חיי הנישואין שלכם?